گوناگون

نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی خواستار بهبود وضعیت فضاهای آموزشی شد

81191794 5744549

به گزارش ایرنا، محمود نگهبان امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش رشتخوار گفت : بافت اکثر مدارس رشتخوار فرسوده است و نیازمند کمک های خیرین و وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش در سفر به رشتخوار و بازدید از مدارس این منطقه نیز این مشکلات و کمبودها را مشاهده کرد و قولهایی داد.

در این جلسه همچنین مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مداس خراسان رضوی از خیرین خواست تا به بازسازی و احداث مدارس و فضاهای آموزشی در رشتخوار کمک کنند.

سید هدایت الله هاشمی نسب گفت : خراسان رضوی دارای 18نماینده در مجلس شورای اسلامی است که آنها می توانند با رایزنی ها، اعتباراتی که حق و سهم این استان است را در بخش آموزش و پرورش جذب کنند.

وی ایجاد نمازخانه در مداس و احداث خوابگاه در فضاهای آموزشی شبانه روزی در روستاها را از اولویت های کاری اداره کل توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی اعلام کرد.

وی با اشاره به افزایش سهم تعهدات خیرین در سال 93 نسبت به سال گذشته در سطح خراسان رضوی گفت : از اعتبار 700 میلیارد ریالی خیرین در سال جاری تاکنون 60 درصد آن محقق شده و از 80 مدرسه ای که توسط خیرین احداث می شود تاکنون 40 مدرسه در این استان تکمیل شده است .

یک خیر مدرسه ساز در استان خراسان رضوی هم در این جلسه گفت:در 17 سالگی اولین مدرسه چهار کلاسه در منطقه زاوه ساختم.

سید ˈعلی اکبر عادلˈ افزود : در چند سال گذشته 40 مدرسه در دولت آباد زاوه ساخته ام و هنوز با عنایت خداوند این کار را ادامه می دهم.

وی گفت : از 10 سال پیش تاکنون نیز در سطح شهرستان رشتخوار 47 مدرسه و چهار مدرسه شبانه روزی با 212 کلاس احداث کرده ام.

وی در پایان از بی مهری مردم و مسوولان رشتخوار نسبت به خیرین مدرسه ساز هم گلایه کرد.

فرماندار رشتخوار هم در این جلسه گفت:کمبود فضاهای آموزشی در این شهرستان در سال جاری باعث شده بود تا عده ای از دانش آموزان کلاس های درس خود را در بقعه امامزاده ها، تشکیل دهند.

ˈهاشم جنگیˈ از خیرین و مسوولان وزارت آموزش و پرورش برای رفع مشکل کمبود فضاهای آموزشی یاری خواست.

محمد قاسم پور مدیر آموزش و پرورش رشتخوار نیز کمبود فضای آموزشی ، نمازخانه و خوابگاه، وجود مدارس تخریبی و غیر قابل استفاده را از مشکلات این اداره دانست و خواستار کمک خیرین و مسوولان شد.

11 هزار دانش آموز در حال حاضر در شهرستان رشتخوار مشغول به تحصیل هستند.

2718/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا