گوناگون

تعطیلات تابستان فرصت مناسبی برای درخشش علمی و معنوی دانش‌آموزان است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری نماینده‌مقام‌معظم‌رهبری‌ در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات تابستانی و اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان باید برای فصل تابستان حساب جداگانه‌ای باز کنند و از این فرصت معنوی که با ماه شعبان و ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن و معنویت آغاز می‌شود، بهترین بهره را برده و استفاده کاملاً مطلوبی از فصل تابستان داشته باشند.

وی با تأکید بر بهبود وضعیت تحصیلی و درسی دانش‌آموزان در تابستان بیان داشت: دانش‌آموزان باید این فرصت را غنیمت بشمارند و ضمن بهبود وضعیت تحصیلی، خودشان را از نظر درسی تقویت کنند و یکی از مهمترین انگیزه‌‌ها برای دانش‌آموزان انجمن اسلامی، علاوه بر درخشش علمی و توان علمی در مدرسه باید آمادگی برای اقدامات انقلابی، فرهنگی، فکری و معنوی در مدرسه باشد.

نماینده‌ مقام‌ معظم‌ رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: اگر در تابستان، بچه‌ها بتوانند از نظر تحصیلی پیشرفت داشته باشند، این امر از چند وجه حائز اهمیت است، اولاً به شکل طبیعی از سایر دانش‌آموزان مدرسه بالاتر قرار می‌گیرند و ثانیاً فرصت پیدا می‌کنند برای کارهایی مثل دنبال کردن برنامه‌های کتابخوانی، فعالیت‌های تشکیلاتی، خیمه معرفت و کارهای علمی و.. . تا با یاری خداوند متعال بتوانند حضور و نقش خود در مدرسه را پر رنگ‌تر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با تأکید بر اینکه مقطع سنی 14 تا 18 سالگی، یکی از مهمترین بخش‌های زندگی هر شخص محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این مقطع سنی بخش اول جوانی است و دانش‌‌آموزان دبیرستانی از دوران نوجوانی وارد دوران حساس جوانی می‌شوند ولی متأسفانه این مقطع مورد غفلت واقع شده است و با توجه به اینکه اتفاقات اصلی در زندگی هر کسی در این مقطع می‌افتد و پایه‌های فکری، اعتقادی و نظام ارزشی بر اساس شکل‌گیری تفکر انتزاعی تقریباً در این مقطع به سامان می‌نشیند باید توجه به این دوران را بیشتر و جوانان باید برای این دوران برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظمی داشت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا