گوناگون

ترویج صنایع دستی در خانه های روستایی

2388976 705

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

دبیر کمیته توسعه صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: خانه های روستایی صنایع دستی بر اساس مصوبات سازمان مرکزی در استان هایی که توانمندی و هویت فرهنگی این خانه ها را دارد، راه اندازی می شود.

مهرداد رئیسی افزود: خانه های روستایی توسعه صنایع دستی، محل فرهنگی برای معرفی فرهنگ و هویت مردم استان ها به ویژه استان چهارمحال وبختیاری است.

وی با اشاره به اینکه این خانه ها با هدف استفاده هر چه بهتر و مناسب تر از ظرفیت ها و توانمندی های مردم و صنعتگران راه اندازی می شود . تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی و اداره کل امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری برای برنامه ریزی در خصوص ارائه طرحهای پژوهشی انجام گرفته با هدف ایجاد خانه های ترویج روستایی صنایع دستی اقدام می کنند.

رئیسی گفت: ایجاد خوشه خاتم روستای شیخ شبان، ایجاد خانه صنایع دستی عشایری استان چهارمحال و بختیاری و برنامه ریزی برای برگزاری دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی این استان از دیگر موضوع های طرح شده در این نشست می باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری افزود: با راه اندازی خانه های توسعه صنایع دستی در کنار جاذبه های فرهنگی و گردشگری، فرهنگ و صنایع دستی مردم به علاقه مندان معرفی شده و در مسیر تقویت هویت فرهنگی اقوام کشور نیز گام برداشته می شود/س

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا