گوناگون

حمایت فعالان صنعت مبل رشد و توسعه چشمگیر در این صنعت ایجاد می کند

81238373 5824630

مهدی ثقفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا اظهار کرد: فعالان صنعت مبل به تعداد 10 هزار واحد در یافت آباد، 5 هزار واحد در دلاوران، یک هزار واحد در چهار دانگه و بیش از 3 هزار واحد دردیگر نقاط مختلف شهر مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به این مطلب که بیش از 16 رسته زیر نظر اتحادیه درودگران فعال هستند، افزود: نجار، رنگ کار، رویه کوبی مبل، ماشین کار، معرق کار، خاتم کار، نمایشگاه دار از رسته صنف هایی هستند که زیر نظر این اتحادیه به فعالیت می پردازند.

ثقفی تهران را مرکز تولید مبل در ایران دانست واظهار کرد: کار تولیدشده در تهران به سراسر کشور توزیع می شود و به همین دلیل تهران حجم عظیم تولیدکنندگان مبل را در خود جای داده است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت دولت از بخش تولید، بیان داشت: نبود امکانات باعث شده تا روند تولید با کندی همراه شود واگر دولت در زمینه خرید ماشین آلات صنعتی و به روز سازی تکنولوژی تولید به خصوص دستگاههای خشک کردن چوب همکاری داشته باشد، می توانیم شاهد رشد وتوسعه چشمگیر در زمینه تولیدات چوبی باشیم.

ثقفی با بیان این مطلب که تولید مبل در ایران باید به عنوان صنایع دستی به حساب آید، گفت: چرا که یک تولیدکننده با دست و ظرافت خاص مبل را طراحی می کند که این کار از ارزش بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به این مطلب که ایران تولیدکنندگان ماهر و توانایی دارد عنوان کرد: اما سطح امکانات پایین بوده وبیشتر تولیدکنندگان با ماشین آلات فرسوده فعالیت می کنند.

این فعالان صنعت مبل تهران با بیان این مطلب که در ایران ماشین آلات مربوط به خشک کردن چوب را در اختیار نداریم، افزود: خشک کردن چوب از ملزومات اصلی کاردرودگران است، چرا که اگر چوب به طور کامل خشک نشود و برش داده شود، دچار شکستگی می شود.

ثقفی با تاکید برضروری بودن وجود دستگاه چوب خشک کن بیان کرد: درختی که از جنگل بریده می شود، اگر خوب خشک نشود 50 درصد آن به عنوان ضایعات هدر می رود.

رئیس اتحادیه دوردگران تهران با اشاره به این مطلب که کشورهای اروپایی از ماشین آلات پیشرفته در صنعت چوب بهره می برند، گفت: در ایران هنوز از روش سنتی برای خشک کردن و برش دادن چوب استفاده می شود که نیاز به دو تا سه سال زمان دارد.

وی عنوان کرد: هم اکنون میزان تولیدات چوب در ایران به دلیل نبودن دستگاههای صنعتی پایین بوده و اکثر چوب مورد نیاز ازجمله چوب راش وچوب نرات از کشورهای آسیای میانه از جمله روسیه ، چین ترکیه ،مالزی ،سنگاپور وارد می شود.

ثقفی با تاکید بر اهمیت حفظ ذخایر چوب کشور افزود: اگر بخواهیم تا در چند سال آینده با کمبود شدید چوب مواجه نشویم، باید به ازای بریدن هریک اصله درخت 10 نهال کاشته شود که اکنون این کار انجام نمی شود.

تهرام/9977/ 699

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا