گوناگون

حمایت وزارت کار از کارکنان ایران تایر

وزارت کار با خلاف قانون دانستن افزایش ساعات کار کارگران ایران تایر، در نامه‌ای به مدیران این شرکت دستور بازگشت ساعات کار به روال سابق 8 ساعت را صادر کرد.

نماینده کارگران معترض ایران تایر در گفت وگو با ایسنا، نتیجه تجمع اعتراضی روز شنبه کارکنان ایران تایر مقابل درب وزارت کار را تشریح و ‌اظهار کرد: پس از برگزاری اجتماع روز شنبه یازدهم خرداد ماه، آقای محجوب دبیرکل خانه کارگر به شرکت آمدند و با ابراز تاسف از وضعیتی که برای شرکت به وجود امده بود از نزدیک با کارکنان صحبت کردند.

وی ادامه داد: روز گذشته نیز تعدادی از بازرسان وزارت کار همراه با مدیران ارشد ایران تایر از جمله مدیرعامل شرکت که تا قبل از آن از هرگونه پاسخگویی خودداری کرده بود به میان کارگران آمده و پس از گفت وگو شفاها اعلام کردند که تضییع حقوق کارگران صورت گرفته و شرکت باید این حق را به آنها بازگرداند.

نماینده کارگران ایران تایر در عین حال از ابلاغ نامه وزیر کار به مدیران ایران تایر مبنی بر بازگشت ساعات کار کارگران به روال سابق خبر داد و گفت: افزایش ساعات کار کارگران از 8 ساعت به 12 ساعت برده‌کشی و ظلم بزرگی به کارگران بود و مدیران شرکت می‌خواستند حقوق کمتری به نیروهای کار بدهند به همین دلیل بود که تعداد پرسنل را از 1200 نفر به 600 نفر رسانده و تعدیل نیرو کردند اما این مساله به یکی از علل اعتراض و تجمع کارکنان ایران تایر تبدیل شد تا اینکه در اجتماع روز شنبه بازگشت ساعات کار به روال قانونی و سابق را خواستار شدیم و وزارت کار نیز با تایید خواسته ما این اقدام شرکت را خلاف قانون دانست و دستور بازگشت ساعات کار به روال سابق را داد.

وی درباره نتیجه مذاکرات و گفت‌وگوها میان بازرسان وزارت کار و مدیران ارشد شرکت ایران تایر نیز، گفت: مقرر شد تا هیات مدیره در این خصوص تصمیم گیری و نتیجه تصمیم خود را به کارکنان شرکت اعلام کند.

نماینده کارگران ایران تایر با بیان اینکه کارگران فیش حقوق فروردین ماه خود را برج خرداد گرفتند، افزود: متاسفانه از ابتدای امسال، حق تولید کارگران حذف و حق جذبشان کسر شده است و در مورد کارگران روزمزد هم طبقه‌بندی مشاغل انجام نمی‌شود؛ کارکنان رسمی شرکت هم با کوچکترین اعتراضی اخراج می‌شوند و از نگاه مدیران شرکت نیروی رسمی با روزمزد هیچ فرقی ندارد.

وی با تاکید بر بازگشت نیروهای اخراجی شرکت، گفت: به عنوان وارثان ایران تایر که سالهای سال عمر خود را در این شرکت سپری کرده‌ایم اجازه نمی‌دهیم کسانی که درصدد تعطیل کردن شرکت و بیکار کردن نیروهای آن هستند به اهداف خود دست پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا