گوناگون

حمله فتنه‌گران به دسته‌های سوگواری سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا/دستگیری مردی با آرایش زنانه و چادر/ناگفته‌هایی از جلسه نمايندگان کانديداها با رهبر معظم انقلاب

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، 1388 هم تجديد حياتی برای 13 آبان‌ها و 16 آذر‌ها و 22 بهمن‌ها و هم منشا و مبدا تحولات نوينی چون 22 خرداد و 9 دی بود.

خرداد
تا 22 بهمن روز شمار 30 سال انقلاب بود. روند حوادث 88 ماهه پس از
انتخابات به خوبی نشان داد “تجديد حيات نظام سياسی جمهوری اسلامي ايران”
جامع ترين تعبير برای وصف تحولات اين برهه حساس پس از انقلاب است.

گزارش پيش رو يکی از مهم‌ترين روزهای حوادث اين نبرد 8 ماهه( 22 خرداد و 23 خرداد 88) را بررسی کرده است.

دوشنبه، 16 آذر، برگزاری مراسم متفاوت روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور

 رجا نیوز نوشت: «مراسم روز دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد، اما اصلی‌ترین تفاوت آن با سال‌های گذشته شور و نشاط بی‌سابقه دانشجویان بود. در بسیاری از دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله تهران، امیر کبیر، شریف، علم و صنعت و … دانشجویان انقلابی در برابر افرادی که با نمادهای سبز شعارهایی از جمله ” استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی”، “بسیجی دروغگو، کارت دانشجویی‌ات کو” و … سر می‌دادند، حاضر شده و با شعارهایی با محوریت استکبار ستیزی، مانع فراموشی ماهیت حقیقی روز دانشجو شدند. اقلیت ساختارشکن در دانشگاه تهران ضمن حمله، سنگ پراکنی و فحاشی به دانشجویان انقلابی، خشم خود را از دانشجویان و شعارهای اصیل انقلابی نشان دادند و در مقابل دانشجویان انقلابی با حضور در برابر سر در اصلی دانشگاه تهران عکس‌هایی از مسعود رجوی، مریم رجوی، رضا ربع پهلوی، بنی صدر، اوباما، شیرین عبادی و دیگر افرادی که طی ماه‌های اخیر از اغتشاشات در کشور حمایت کرده بودند را به آتش کشید و پرچم سبز رنگ بزرگ که بر روی آن “لبیک یا خامنه ای” نگاشته شده بود را بر سر در دانشگاه نصب کردند.

دستگیری مردی که با آرایش زنانه، چادر و در دست داشتن کیف زنانه در حال فرار بود2358667 426

شبکه ایران اعلام کرد: “مجید توکلی، هدایتگر اصلی اقلیت ساختارشکن در دانشگاه امیر کبیر که عکسش در بسیاری از تجمعات دانشجویی افراطیون به عنوان نماد مقاومت جنبش دانشجویی در میان تجمع کنندگان توزیع می‌شد! امروز و پس از آنکه به ایراد یک سخنرانی ساختار شکنانه و سراسر اهانت پرداخت، در حالی که حضور دانشجویان حزب اللهی و متعهد را پر رنگ‌تر از همیشه دید،‌ احساس خطر کرده و با حضور در دستشویی این دانشگاه ضمن تراشیدن صورت خود و انجام آرایش زنانه، مانتو به تن کرده و با به سر کردن مقنعه و چادر و در دست داشتن کیف زنانه قصد فرار از دانشگاه را داشت که توسط مامورین انتظامی دستگیر شد.

توکلی از جمله عوامل توهین‌های بی‌سابقه به مقدسات در نشریات دانشجویی بود. بانیان این نشریات همه را دعوت به همراهی کرده بودند: “دموکراسی و آزادی بدون هزینه به دست نمی‌آید و البته در هر فرصتی هم محقق نمی‌شود (!) زمان آن اکنون است و فردا بسیار دیر است باید برخاست و قداست‌های تصنعی و مقدسات مردم فریب را ساقط کرد”».

فارس نوشت: «تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران امروز عصر در مقابل دانشکده دارو سازی توسط طرفداران موسوی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند پس از متواری شدن طرفداران موسوی از مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران آنها به سمت دانشکده دارو سازی حرکت کرده و روی پله‌های این دانشکده نشستند و با سر دادن شعارهای تحریک‌آمیز قصد برهم زدن نظم و ایجاد اغتشاش در فضای دانشگاه را داشتند».

مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین)، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:” این صدای رسای ملت ایران است که اکنون عالمگیر شده است:

“مرگ بر … این نقطه عطفی در تاریخچه شش ماهه قیام بود که از تعمیق انقلاب دموکراتیک و جهش به جانب ارتش بزرگ آزادی مردم ایران خبر می‌دهد. همان راهی که مقاومت ایران و مجاهدان اشرف، بیش از 28 سال است آن را کوبیده و در نوردیده‌اند. اکنون چشم‌انداز آن هم بسیار روشن است:”دیکتاتور بدونه، به زودی سرنگونه” دیگر شعبده جایی ندارد و سخن از انتخابات قلابی در چارچوب یک رژیم سراپا نامشروع در میان نیست. انتخابات در سلطنت مطلقه فقیه هیچ گاه چیزی جز یک کاریکاتور و یک نمایش فیلتر شده از سوی شورای نگبهان ارتجاع بیشتر نبوده است. آری، مردم و دانشجویان انقلابی، در همه جا اصل نظام را نشانه رفتند. رادیکالیسم و سرسختی همراه با ایستادگی اشراف نشان، خصلت ویژه قیام 16 آذر است… دانشجویان مجاهد و مبارز غلبه کردند آنها در همه جا خروشیدند که:”بسیجی دروغگو، کارت دانشجویی‌ات کو؟”

 2358668 536ناگفته‌های رسول منتجب‌نیا از جلسه نمایندگان ستاد کاندیداهای ریاست جمهوری، پس از انتخابات با رهبر معظم انقلاب

رسول منتخب نیا، قائم مقام مهدی کروبی در حزب اعتماد ملی در گفتگو با فارس به بیان ناگفته‌هایی از جلسه نمایندگان ستاد کاندیداهای ریاست جمهوری، پس از انتخابات با رهبر انقلاب پرداخت. وی گفت: رهبری در این دیدار فرمودند: ” از موضوع ولایت مطلقه آن چیزی که برخی تعبیر و تفسیر غیر قانونی می‌کنند بنده قبول ندارم بلکه مقصود از ولایت مطلقه به نظر بنده آن است که حتی الامکان باید به قانون عمل کرد ولی اگر در جایی گره‌ای کور یا مشکلی پیش آمد که ارکان نظام نتوانستند آن را حل کنند ولی فقیه می‌تواند این مشکل را حل کند که این موضوع بسیار هم استثنایی است”

مقام معظم رهبری دراین دیدار تاکید کردند: « بنده فوق العاده تاکید دارم که حتما باید از مجرای قانون حل شده و کار غیر قانونی نباید انجام گیرد» حتی ایشان در دیدار به حاضرین خطاب کردند: « از من انتظار نداشته باشید که کار غیر قانونی انجام بدهم چرا که من مصر هستم که کارها از مجاری قانونی خود باید انجام شود» ایشان حتی در آن جلسه ولایت مطلقه را هم تفسیر کردند، و فرمودند: « مطلقه به معنای قانون شکنی و فرا قانونی نیست بلکه به معنای این است که در موارد استثنایی و نادر الوجودی که هیچ قانونی و هیچ ارگانی نمی‌تواند آن گره را باز کند بتواند آن فرد گره پیش آمده را باز کند.»

سوزان گلاسر دبیر اجرایی نشریه فارین پالسی در گفتگو با رادیو فردا انتخاب زهرا رهنورد به عنوان سومین متفکر برتر در سال 2009 را نه به دلیل سوابق علمی بلکه به خاطر حضور موثر وی در کمپین انتخاباتی میرحسین موسوی عنوان کرد و گفت: « ما معتقدیم آنچه امسال در ایران و در پی انتخابات رخ داد، توجه دنیا را کاملا به خود جلب کرده است، این رخداد حقیقتا یکی از مهمترین اتفاقات خبری سال اخیر بوده است، از خیلی جهات ما فکر کردیم که خود کمپین انتخاباتی یکی از دلایلی بوده است، از خیلی جهات ما فکر کردیم که خود کمپین انتخاباتی یکی از دلایلی بود که جنبش را در ایران به وجود آورد. اما یک جنبش منشا می‌خواهد و ما منشا این جنبش را در حرکت‌های انتخابات موسوی و کمپینش دیدیم به همین دلیل ما زهرا رهنورد را به خاطر فعالیت‌هایش در این کمپین، در لیست صد نفره قرار دادیم اما این به این معنی نیست که رهنورد تنها متفکر ایرانی در این جنبش است. این انتخابات برای این بود که بحث و تبادل نظر به بار بیاورد و مردم درباره این اتفاق در ایران که از مهمترین اتفاقات سال هست بیشتر فکر کنند».

سه‌شنبه، 17 آذر، محسنی اژه‌ای: صدور حکم بازداشت برای بهزاد نبوی سه روز قبل از انتخابات کذب محض است2358669 810

رجانیوز در اخبار خود آورد: « هم زمان با تجمع دانشجویی در دانشگاه تهران سه نفر که قصد داشتند بدون داشتن کارت دانشجویی وارد دانشگاه شوند با ممانعت مسئولین حراست این دانشگاه مواجه شدند. پس از اصرار این افراد، یکی از این سه نفر در حالی که قصد داشت چیزی از جیبش بیرون آورد کلت کمری از جیبش بیرون افتاد و بلافاصله با مشاهده این وضعیت متواری شد. از هویت این سه نفر اطلاعی در دست نیست در حال حاضر این سلاح کمری توسط ماموران ضبط شده است همچنین از دانشگاه تهران گزارش شده برخی از حامیان میر حسین موسوی نیز مجهز به شوکر هستند.»

فارس نوشت: « دیگر دانشگاه‌های مهم کشور از جمله شهید بهشتی، امیر کبیر، علم و صنعت، شریف، بوعلی همدان و … نیز برای دومین روز متوالی شاهد رویارویی دو طیف از دانشجویان انقلابی وهواداران کاندیدای ناکام انتخابات بودند که متاسفانه در دانشگاه همدان یکی از دانشجویان توسط آشوب‌گران از طبقه دوم یکی از ساختمان‌های دانشگاه به پایین پرتاب شد و در بامداد این روز نیز خوابگاه دانشجویی و دفتر بسیج دانشجویی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران توسط تعدادی از اوباش در آتش سوخت.»

روزنامه اعتماد آورده است: « گفته می‌شود فائزه هاشمی فرزند رئیس مجمع تشخیصی مصلحت نظام دیروز در تجمع دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد حضور یافت. لحظاتی پس از حضور فائزه هاشمی در جمع دانشجویان ماموران حراست این دانشگاه وی را به دانشکده علوم انسانی دانشگاه علوم و تحقیقات هدایت کردند.»

اسدی مسئول بسیج دانشگاه بوعلی سینا همدان در گفتگو با فارس با اشاره به تجمع دیروز دانشجویان انقلابی این دانشگاه اظهار داشت: “ در این تجمع عده‌ای از طرفداران موسوی قصد داشتند تا با درگیری دانشجویان در دانشگاه اغتشاش ایجاد کند و برخی از دانشجویان منتسب به طیف غیر قانونی علامه با در دست داشتن بطری‌های حاوی وایتکس، محتویات این بطری‌ها را بر روی صورت دانشجویان می پاشیدند” وی تصریح کرد: « در حالی که دانشجویان انقلابی دانشگاه بوعلی سینا از درگیری با طرفدارن موسوی اجتناب می‌کردند افراطیون یکی از دانشجویان را از طبقه دوم دانشگاه علوم پایه این دانشگاه به پایین انداختند».

روزنامه حیات نو نوشت: مهدی کروبی گفت: بنده آقای خاتمی و مهندس میر حسین موسوی کماکان پایبند به خط روشن و نورانی امام خمینی هستم.”

مهدی کروبی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما نسبت به پخش اهانت به تمثال امام خمینی (ره) در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران اعتراض کرد. در بخشی از این نامه آمده است: ” متاسفانه برخی از مجموعه‌های خبری این سازمان اقدام به تفرقه پراکنی و توهین مسلم و مبرز به بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران و خدمتگزاران سی ساله آن کرده و می‌کنند. آخرین نمونه تاسف بار آن انتشار فیلم‌هایی از وقایع 16 آذر بود. در برنامه خبری 20:30 قلب واقعیت شد و برای اولین بار تصاویری از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد که حاکی از پاره شدن پوسترهای امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران که مورد احترام مردم است بود.”

محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در نشست مطبوعاتی خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به توصیه های دادستان تهران برای بازگشت مهدی هاشمی رفسنجانی و نیز اظهارات چندی پیش پدر وی مبنی بر استقبال از احضار فرزندش به مراجع قضایی برای روشن شدن موضوع هنوز او به ایران بازنگشته است گفت: ” نباید جایگاه‌ها مانع از رسیدگی به اتهامات افراد شود و تفاوتی نمی‌کند که کسی اتهام متوجه اوست پسر آقای هاشمی رفسنجانی است یا خیر اگر ثابت شد اتهامی متوجه وی است، او باید مجازات شود و حتی مجازاتش باید شدیدتر از مردم عادی باشد اما اگر اتهامی محرز و متوجه وی نیست آن را نیز سریعتر اعلام کنند چرا باید سال‌ها در افکار مردم این مطرح باشد که اتهاماتی متوجه مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است و کسی به آن رسیدگی نمی‌کند؟”

دادستان کل کشور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگای مبنی بر اینکه بهزاد نبوی اعلام کرده است که سه روز قبل از انتخابات حکم بازداشت وی از سوی قاضی صادر شده است آیا این خبر را تایید می‌کنید یا نه تصریح کرد: ” این کذب محض است و همانند دروغ های دیگر صحت ندارد”

وی در بیان شایعات دیگر گفت: ” مثلا مطلبی را فردی از قول آقای هاشمی به نقل از آقای ری شهری به من نقل کرده بود که آقای هاشمی گفته است فردی ده روز قبل از انتخابات به مکانی رفته و برای رای دادن به احمدی نژاد 50 هزار تومان دریافت کرده است این خبر را من پی گیری کرده‌ام و به اقای ری شهری گفتم اما ایشان گفت که چنین مطلبی را به آقای هاشمی نگفته بلکه بدین شرح است که در جایی ده روز قبل از انتخابات برای رای دادن به احمدی نژاد ثبت نام صورت می‌گرفت که البته بعد از بررسی‌ها این خبر هم نادرست و دروغ بود: “

اژه ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فردی رویت کرده است که یکی از نیروهای بسیجی بعد از قتل ندا آقا سلطان با سلاح سرد در کنار وی بوده است آیان این مسئله را پی گیری کرده اید یا نه اظهار داشت:“در این خصوص اقدامات فراوانی شده است و این مسئله صحت ندارد و آن کسی که این مسئله را مطرح کرده اکنون به خارج از کشور متواری شده است.”

2358670 926دیدار محمد خاتمی با تعدادی از خانواده‌های زندانیان سیاسی

روابط عمومی دفتر سید محمد خاتمی از دیدار وی با تعدادی از خانواده‌های زندانیان سیاسی خبر داد. خاتمی در این دیدار گفت:”همه باید دلمان برای اسلام و انقلاب بسوزد و در کنار همدیگر باشیم ولی باید کسانی که دلسوز نیستند، از صحنه بیرون بروند منظورم حذف آنها نیست بلکه می‌گویم محور کار نبايد آنها باشند.”

زاکانی خطاب به دانشجویان موسوم به سبز گفت: ” شما دچار یک پارادوکس قوی هستید زیرا شخصی که هزینه ستادها را تامین می‌کرد رئیس دانشگاه آزاد بود که خود عامل ایجاد بزرگترین اختناق است و کسی نمی تواند علیه او کوچکترین انتقاد را بکند یا کسی جرات کند نزدیک این دانشگاه برود”.

شنبه، 5 دی، فتنه‌گران در شب عاشورای حسینی با حضور در حسینیه جماران سوت و کف زدند

رجانیوز نوشت: «فتنه‌گران در شب عاشورای حسینی با حضور در حسینیه مقدس جماران به سر دادن شعارهای انحرافی پرداخته و همزمان با حضور خاتمی در حسینیه سوت و کف زدند. در این مراسم که اجرای آن به عهده “سهیل محمودی” بود و فائزه هاشمی نیز حضور داشت، خاتمی در حسینیه جماران وارد شد و همزمان با حضور وی حضار با سوت و کف به استقبال وی رفتند. در این حین، مشاجره‌های لفظی میان هتک حرمت‌کنندگان شب عاشورا و عده‌ای دیگر که به این رفتار معترض بودند، بالا گرفت و در ادامه منجر به زد و خوردهایی شد. در ادامه برنامه در حالی که خاتمی سخنرانی خود را آغاز کرده بود، درگیری میان افراد در محوطه بیرونی حسینیه جماران آغاز شد و سپس نیروی انتظامی با ورود به محلی تلاش کرد که کنترل اوضاع را بدست بگیرد. برخی افرادی که با نیروی انتظامی درگیر شده بودند، پس از متفرق شدن، اقدام به صدمه زدن به اموال شهروندان از جمله تعدادی از اتومبیل های پارک شده در خیابان یاسر منتهی به جماران کردند.

در داخل حسینیه جماران و اواسط سخنرانی خاتمی نیز در حالی که چندین بار هتک حرمت شب عاشورا توسط فتنه گران با اقدام به کف زدن تکرار شد، درگیری‌ها بالا گرفت و تعدادی از حاضران با سردادن شعارهایی مانند  “منافق حیا کن، جماران را رها کن” خواستار خروج این افراد از حسینیه شدند و خاتمی با مشاهده این وضع سخنرانی خود را قطع کرد و توسط محافظانش بلافاصله به بیرون منتقل شد. سپس درگیری میان افراد در حسینیه بار دیگر به بیرون از این محل نیز سرایت کرد که نیروی انتظامی اقدام به متفرق کردن برهمزنندگان نظم منطقه کرد. در حالی که این مراسم و سخنرانی خاتمی در آن نیمه تمام مانده بود، ترافیک ناشی از درگیری‌های پراکنده در خیابان نیاوران ایجاد شد که نیروهای انتظامی پس از دقایقی کنترل ترافیک منطقه را نیز در دست گرفتند».
 
یک شنبه، 6 دی، حمله  فتنه‌گران به دسته‌های عزاداری، سوگواری سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا2358672 823

شبکه تلویزیونی مجاهدین خلق«منافقین»: «جوانان شجاع در تهران، ساختمان مرکز کل راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی رژیم در خیابان آزادی را درهم کوبیدند و تمامی شیشه‌های آن را خرد کردند. جوانان همچنین شماری از مزدوران نیروی انتظامی را در این منطقه خلع لباس کردند. در خیابان خوش درگیری‌های سنگین جریان دارد و مردم چندین موتور از مأموران سرکوب گر نیروی انتظامی را به آتش کشیدند. از میدان ولی عصر(عج) تا پشت دانشگاه صنعتی شریف، درگیری ادامه دارد و مردم می‌گویند شام غریبان را برایتان شام غریبان می‌کنیم. تظاهرکنندگان شعار می دهند استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی همچنین جوانان در سر خیابان وصال شیرازی در تهران، یک لندکروز نیروی انتظامی را به آتش کشیدند. مردم در بسیاری از نقاط تهران سنگ‌ها و موزاییک‌های بالکن‌ها را می‌شکستند و به سمت مزدوران بسیجی و مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی پرتاب می‌کردند».

برخی بقایای فرقه موسوی شعارهای “مرگ بر دیکتاتور” و “یاحسین، میرحسین” و در حالی که دست‌های خود را بالای سر گرفته و به هم می‌زدند، تکرار می‌کردند. این افراد که به چوب، چماق و سنگ مسلح بودند، پس از هر درگیری با نیروی انتظامی و متفرق شدن، به خیابان‌های فرعی هجوم می‌آوردند و با تخریب اموال عمومی بویژه شکستن شیشه‌ها قصد داشتند، به زود وارد منازل مردم شوند که در برخی موارد به دنبال مقاومت صاحبان منازل، اغتشاش گران آنان را مضروب و به منازل نیز خساراتی وارد کردند.

آشوب گران در تقاطع اسکندری-آزادی با کندن میله‌های خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو و قرار دادن آنها در وسط خیابان تلاش کردند تردد مردم را مختل کنند. این افراد هر خودرویی را که گمان می‌کردند ارتباطی با نیروی انتظامی و یا مردم مومن دارد، با سنگ مورد حمله قرار می‌دادند. اغتشاگران در تقاطع کریم خان-حافظ، دو خودروی پلیس را آتش زدند و تاکنون آتش زدن 26 موتور از موتورهای ناجا و مردم نیز گزارش شده است. این افراد همچنین در مسیرهای اصلی اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و قرار دادن آنها در وسط خیابان کردند، به طوری که دود ناشی از این اقدام برخی خیابان‌ها را فرا گرفت. در واکنش به این فتنه گری‌ها که همزمان با حضور عزاداران تهران درمساجد، حسینیه‌ها و هیات عزاداری انجام شد، هزاران نفر از عزاداران حسینی برای جلوگیری از ادامه اغتشاش فتنه گران وارد صحنه شدند و با شعارهای خود امویان را فراری دادند.

عاشقان ولایت شعارهای “الله اکبر خامنه ای رهبر”، “حزب فقط حزب‌الله، سید علی روح الله”، “منافق حیا کن، عاشورا را رها کن”، “مرگ بر منافق”، “حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سیدعلی”، “ماشالله حزب الله”،  “این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده”، “وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد”، سردادند و هر لحظه بر شمار راهپیمایان مردمی افزوده شد.

خبرگزاری فارس فیلمی از حضور فائزه هاشمی رفسنجانی در جمع اغتشاشگران روز عاشورا را منتشر ساخت و نوشت: «فائزه هاشمی پس از چند روز سپری کردن تعطیلات در شمال کشور، روز عاشورا به جمع آشوب گران در تهران پیوست. وی روز عاشورا به همراه حدود 15 نفر از بستگان و خانواده در اغتشاشات حضور پیدا کرد».

2358673 879وقتی که مهدی کروبی در ابتدای بیانیه خود « انا لله و انا علیه راجعون» را «الراجعون» نوشت

شبکه ایران پیرامون بیانیه مهدی کروبی در مورد حوادث روز عاشورا نوشت: مهدی کروبی در بیانیه‌ای که در ابتدای آن به اشتباه آیه شریفه « انا لله و انا علیه راجعون» را «الراجعون» نوشت، عزاداران حسینی (ع) را جماعتی وحشی خطاب و اعلام کرد: “امروز در عاشورای حسینی از بدو صبح جماعتی وحشی با خشونتی وصف ناپذیر بر مردم یورش بردند و جمع زیادی را مجروح، دستگیر و بنا بر گزارش‌های رسیده تعدادی از هموطنان را به شهادت رساندند” و در ادامه نیز جمهوری اسلامی را با رژیم پهلوی مقایسه کرد و با شهید خواندن اوباش روز عاشورا نتیجه گرفت جمهوری اسلامی از رژیم شاهنشاهی نیز بدتر است زیرا حرمت این روز را نگه نداشته است.

فارس نوشت: (تیم‌های ترور ضدانقلاب در اقدامی مشکوک یکی از نزدیکان میرحسین موسوی را به قتل رساندند. این اقدام مشکوک در حالی صورت گرفته است که گزارش‌ها حاکی از استفاده از اسلحه مخصوص تیم‌های ترور در این اقدام مشکوک دارد، چنانکه نوع سلاح و گلوله استفاده شده در این حادثه، نوعی خاص و کمیاب از گلوله و سلاح مخصوص تیم‌های ترور است. اما در این حادثه مشکوک آنچه بیش از همه قابل توجه بوده است، انتخاب خواهرزاده موسوی در میان جمعیت حاضر در خیابان است، انتخابی که اتفاقی به نظر نمی‌رسد. خواهرزاده میرحسین موسوی در اغلب تجمعات پس از انتخابات حاضر بوده و از این رو هدف نشاندار برای تیم‌های ترور بوده است).
 
رجانیوز می‌نویسد: (امروز یک انگلیسی در حالی که به سمت
عزاداران حسینی حمله می‌کرد، در حوالی میدان فردوسی توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. این فرد پاسپورتش را نیز به همراه داشته است).
 
دولت فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “به دنبال اصرار مخالفان بر ادامه اعتراض‌ها و همچنین تشدید سرکوب‌ها، فرانسه خواستار یک راه حل سیاسی در ایران است”.
 
دکتر محمد مرندی استاد دانشگاه تهران و فرزند دکتر مرندی نماینده تهران در مجلس در گفتگو با شبکه الجزیره در خصوص کشته شدن علی موسوی خواهرزاده میرحسین موسوی و کشته شدن هشت نفر به نقل از برخی سایت‌ها گفت: “من دقیقا نمی‌دانم که تعداد کشته‌ها چقدر است، اما از چهار نفری که کشته شدند، تنها یک نفر به ضرب گلوله کشته شد که آن یک نفر خواهرزاده آقای موسوی بود! پلیس می‌گوید که آنها به هیچ کس شلیک نکردند آنها مشکوک هستند که وی ممکن است ترور شده باشد تا تنش‌ها در شهر تهران افزایش یابد.

بزرگترین مشکلی که آقای موسوی دارد دارد این است که وی بیشتر و بیشتر دارد رادیکال می‌شود2358674 171

قضیه مشکوک است چون چگونه یک نفر از میان جمعیت هزار نفری به طرز گزیده‌ شده‌ای هدف قرار می‌گیرد؟!” وی در ادامه گفت:”به نظر من بزرگترین مشکلی که آقای موسوی دارد این است که وی بیشتر و بیشتر دارد رادیکال می‌شود و حامیان وی هم بیشتر و بیشتر غرب‌گرا و سکولارتر می‌شوند. اردوگاه موسوی اساسا شکسته شده و به جناح‌های مختلف تبدیل شده است بسیاری از آنها خود را از آقای موسوی جدا کرده‌اند. 
 
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “متاسفانه امروز، در روز عاشورا در حالی که ملت سوگوار به طور یکپارچه در مراسم عزاداری و روضه‌خوانی اباعبدالله الحسین (ع) شرکت داشتند و بر سر و سینه می‌زدند، عده‌ای ساختارشکن با کف و سوت با حرمت‌شکنی عاشورای حسینی، به طور سازمان یافته و هماهنگ با سامانه‌های دروغ‌پردازی و شایعه پراکنی استکباری بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تخریب اموال عمومی و اغتشاش به قرآن،‌ مساجد، حسینیه‌ها و تکیه‌ها، نذورات، عزاداران و مراسم حسینی اهانت و جسارت کردند و گستاخی را با شعار بر علیه باورها و ارزش‌های اسلامی و مقدسات مذهبی برای تحقق خواب‌های پریشان دشمنان اسلام و ایران، بیشتر کردند….. جامعه مدرسین ضمن تقدیر از حضور به موقع و شایسته شما امت خداجوی و سلحشور در برخورد با اغتشاش‌گران از مسئولین ذیربط درخواست می‌نماید که با شناسایی عوامل و مسببان این وقایع ناگوار، قاطعانه برخورد نموده و آنان را به سزای قانونی و شرعی خویش برسانند”.

(برای دریافت متن کامل گزارش اینجا و اینجا کلیک کنید)

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا