گوناگون

خرید گندم مازاد کشاورزان استان بوشهر 63 درصد افزایش یافت

81205381 5768157

فرهود ملک زاده روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: شرایط مساعد آب وهوایی و پراکنش خوب ومناسب بارندگی ها سبب شد امسال گندم تولید گندم نسبت به سال گذشته در استان بوشهر افزایش یابد.

وی اضافه کرد: همچنین 12هزارتن گندم بذری دراستان بوشهرخریداری شده است که استان بوشهر را در زمینه تامین بذرمناسب ومتناسب با شرایط آب وهوایی واقلیمی خودکفا کرده است.

ملک زاده تاکید کرد: یکی از دلایل افزایش برداشت گندم درواحد سطح رعایت موارد ترویجی ازسوی کارشناسان کشاورزی، کشت مکانیزه، آبیاری خوب واستفاده ازشیوه های نوین آبیاری بوده است.

مدیرزارعت جهادوکشاورزی استان بوشهربه برنامه این سازمان برای تقویت وگسترش روند مکانیزاسیون کشاورزی در استان بوشهراشاره کرد و افزود: امسال برای مکانیزه کردن وضعیت کشت، نگهداری و برداشت محصولات کشاورزی دراستان بوشهرر92میلیارد ریال اعتباراختصاص یافته است.

ملک زاده برفعال ترشدن تعاونی ها تولیدی، روستایی و تشکل های و انجمن های صنفی کشاورزان برای پیگیری، کارشناسی وبررسی روند اجرای طرح ها برای رسیدن به کشاورزی توسعه یافته و پایداردر استان بوشهر تاکید کرد.

وی بیان کرد: تنها راه توسعه و رسیدن به جایگاه واقعی بخش کشاورزی دراقتصاد کشور این است که خود کشاورزان درهمه مراحل از تولید تا حمل وتوزیع محصولات کشاورزی پای کار باشند.

ملک زاده افزود: هم اکنون در حالی که محصول گوجه فرنگی خارج فصل استان بوشهر از کشاورز هر کیلوگرم سه تا چهار هزار ریال خریداری شده است به دلیل سودجویی بیش ازحد دلالان و واسطه ها دربازارهای داخلی کشور از جمله تهران واصفهان با افزایش 10 برابری قیمت به مصرف کننده فروخته می شود.

وی گفت: باید با کمک و مشارکت خود کشاورزان در عرضه محصولات دست دلالان سودجو از بازار کوتاه شود و هم کشاورز و هم مصرف کننده به حق واقعی خود برسند.

در استان بوشهر سالانه بیش از 600 هزار تن گوجه فرنگی خارج فصل تولید می شود. ک/3

7206/539

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا