گوناگون

مشکل اساسی امروز ما،حاکمیت فضای سیاسی بر اقتصاد است

81205380 5768156

محمد حسین روشنک روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : تا زمانی که فضای سیاسی بر فضا اقتصاد حاکم باشد ما به اقتصاد مقاومتی نمی رسیم زیرا مسایل اقتصادی را فدای سیاست می کنیم.

وی گفت : در سالی که رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و روحیه جهادی نامگذاری و پیش از آن هم سیاست های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ نموده اند باید دغدغه همه مسوولان بر تحقق

اقتصاد مقاومتی باشد.

وی افزود : امروز علاوه بر مسایل خارجی، در داخل کشور با حجم قابل توجهی از صنایع و مراکز تولیدی که به دلیل مسایل ناشی از عملکرد دولت قبل، راکد و بدون استفاده مانده روبرو هستیم ضمن آنکه شرایط بیکاری و تورم و عدم رونق فضای کسب و کار در کشور خود گره های بزرگی بر اقتصاد زده است.

وی گفت : در این شرایط حجم بزرگی از نقدینگی در گردش کشور در اختیار عده ای با عنوان بدهکاران بانکی عملا از چرخه اقتصاد کشور خارج شده و بازار بورس با همه تلاش ها برای پویایی و رونق با مشکلات جدی مواجه است .

وی ادامه داد : از سویی بحث هایی جسته و گریخته ای که این روزها از مفاسد بزرگ اقتصادی می شود خود جای نگرانی است.

وی در ادامه گفت : در شرایطی که دولت با نظر رهبر معظم انقلاب کمر همت بسته تا در مذاکره با غرب حقوق ملت را بدون سر و صدا و کاغذ پاره خواندن قطعنامه های بین المللی ، در تعامل با دنیا محقق ساخته و جلوی افزایش مشکلات را بگیرد باید از دولت حمایت تمام قد نمود.

وی بیان کرد : اما اینک که رهبر معظم انقلاب هم بحث نرمش قهرمانانه را مطرح کرده اند، شاهد طرح مسایل و مباحثی از سوی عده ای هستیم که هیچ اثری از اقتصاد ، فرهنگ اقتصادی ، عزم ملی و روحیه جهادی برای رفع مشکلات در این مباحث نمی توان یافت.

وی ادامه داد : امروز باید از گروه های منتقد دولت که مطالب و مباحثی را در جلسات و تجمع ها مطرح می کنندسووال کرد که آیا واقعا آنها نگران وضعیت معیشت مردم ، حفظ سلامت جامعه و اقتصاد ، فضای مناسب کسب و کار و یا کارخانجاتی که در شهرک های صنعتی گروه گروه تعطیل شده اند، هستند؟

وی بیان کرد : ما باید نگران شرایط اقتصادی ، کاهش آمار ازدواج، افزایش خیل عظیم بیکاران دانشگاهی در این سال ها باشیم، در این شرایط است که انتقادات ما هم شکل اقتصادی می گیرد.

این کارشناس و فعال اقتصادی افزود : در این شرایط است که باید پرسید دولت قبل این حجم گسترده درآمد نفتی را که در سال های گذشته هزینه کرده چه شده و چه نتیجه ای داشته، سال هایی که تماما از سوی مقام معظم رهبری با شعار محوری اقتصادی نامگذاری شده بود.

وی گفت : آیا واقعا در این سال ها اقتصاد در سرلوحه مسائل اقتصادی آن هم با رویکرد فرهنگ اسلامی بوده است آیا واقعا گروه های سیاسی ، سخنرانان ، منبری ها و رسانه ها بویژه صدا و سیمای ما به گونه ای کار کردند که فضای اقتصادی بر سیاست ارجحیت یافت؟

وی ادامه داد : امروز بر خلاف آن شاهدیم در منبرها ، سخنرانی ها و حتی بیان نمایندگان مجلس همه در پی طرح مسائل سیاسی هستند در حالی که شایسته ترین و واضح ترین اقدامی که می توان انجام داد اجرای نظرات مقام معظم رهبری است که در ابتدای امسال در قالب شعار سال مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در تبیین چگونگی عملکرد در دوران اقتصاد مقاومتی ، آن را به شرایط دفاع مقدس تعبیر کرد و گفت : آن زمان والاترین فضای سیاسی را در کشور داشتیم و هیچ گروهی نه فراری، نه چپ ، نه راست ، نه خط سه ، نه خط یک ، نه اصولگرا و اصلاح طلب ، نه حاکم ، نه منتقد هیچ یک علنی مسائل دفاع مقدس را زیر سووال و یا تحت الشعاع مباحث دیگر نبردند.

وی افزود : امروز هم ما نیازمند چنین فضایی هستیم و کشورمان را همانند آن دوره با تحریم هایی که حق ما نبود مواجه کرده اند اما این سرزمین و ملت ظرفیت آن را دارد که این مشکلات را کنار زده و با همت همگانی که دغدغه ای جز اقتصاد و مسائل فرهنگی بویژه فرهنگ صحیح اقتصادی ندارند به سمت توسعه گام بردارد.

وی بیان کرد : از جمله کارهای بزرگی که باید امروز انجام شود بسیج برای به چرخه درآمدن معوقات بانکی و بازگشت سرمایه ها به بانک ها در جهت حل مشکلات اقتصادی و تولیدی است که در گام نخست دولت می تواند از خود یعنی شرکت های دولتی و شبه خصوصی شروع نماید.

روشنک گفت : این تسویه حساب بدهکاران با بانک ها و ورود این سرمایه ها به تولید می تواند چرخه اقتصاد و نقدینگی را در کشور دوباره فعال نموده و بخش خصوصی جایگاه خود را در اقتصاد باز کرده و حضوری قوی یابد.

وی برای ایجاد این تحولات، راه اندازی ستادهایی با عنوان پشتیبانی اقتصاد مقاومتی را موثر خواند و افزود : این ستادها با اقتدار کامل و نیروهایی با تجربه در کشور و استان ها در جهت تحقق بیانات مقام معظم رهبری می توانند نقش موثری داشته باشند.

2713/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا