گوناگون

خشک شدن دریاچه ارومیه کشاورزی منطقه را با تهدید مواجه کرده است

81185371 5733007

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسمعیل کریم زاده روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی بوکان افزود: برنامه پنج ساله ای برای کاهش عوارض ناشی از پدیده خشک شدن دریاچه ارومیه تهیه و اجرای آن آغاز شده است.

وی گفت: باید از فرصت پیش آمده و از اعتباراتی که به این امر اختصاص یافته بهره ببریم و در راستای بهبود کشاورزی استان تلاش کنیم.

کریم زاده افزود: برای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه و مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی باید از بذر اصلاح شده تولید داخل توسط کشاورزان استفاده شود زیرا این بذرها علاوه بر مصرف آب کمتر سریعتر نیز رشد کرده و قابل برداشت می شوند.

وی گفت: برای مدیریت بخش آب و بهبود شرایط دریاچه ارومیه دولت باید از مشارکت دادن بخش خصوصی و توان مردم نیز استفاده کند.

کریم زاده با اشاره به سهم اشتغال استان در مقایسه با میانگین کشوری در بخش کشاورزی اظهار کرد: سهم اشتغال استان در این بخش هم اکنون بیش از 35 درصد است که این میزان 10 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان نقش خطیر کشاورزان در تامین امنیت غذایی در کشور اضافه کرد: این مسوولیت در نوع خود بسیار مهم و خطیر است به طوری که در زمان حاضر 80 تا 85 درصد نیاز کشور به مواد غذایی توسط بخش کشاورزی تولید می شود.

در این آیین صلاح الدین حقگو به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی بوکان معرفی و از خدمات محمد صدیق رسول زاده مدیر پیشین این اداره قدردانی شد.

شهرستان بوکان با 225 هزار نفر جمعیت و افزون بر 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

7510/584/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا