گوناگون

خطیب موقت شهرکرد: دولتمردان از هیچ حرکتی برای حفظ حیثیت نظام دریغ نکنند

امام جمعه موقت شهرکرد پاسداری از ارزش‎ها و آرمان‌های انقلاب را مهم‌ترین وظیفه و مسئولیت دولتمردان دانست و گفت: دولتمردان از هیچ حرکتی برای حفظ حیثیت نظام دریغ نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری- حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی 11 مهر ماه در خطبه‌های نماز جمعه با تقدیر از مواضع قاطعانه ریاست جمهوری در مجمع سازمان ملل متحد، بر لزوم حفظ عزت و اقتدار نظام در همه عرصه تاکید کرد و گفت: عزت، اقتدار و حیثیت نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌ها باید حفظ شود.

وی ضمن آروزی موفقیت برای دولت یازدهم در به نتیجه رساندن سیاست‌های داخلی و خارجی، پاسداری از ارزش‎ها و آرمان‌های انقلاب را مهم‌ترین وظیفه و مسئولیت دولتمردان دانست و تاکید کرد: دولتمردان از هیچ حرکتی برای حفظ حیثیت نظام دریغ نکنند.

حجت‌الاسلام فاطمی ضمن تبریک اعیاد دهه امامت و ولایت به بیان فضائل و برکات ماه ذی الحجه پرداخت و اظهار کرد: دهه ذی الحجه، ایامی معرفت ساز و بنا به گفته بزرگان ایام المعلومات برای مسلمین به حساب می‌آید که غفلت از این ماه پر برکت خسران و بی بصیرتی است.

وی روز عرفه، عید سعید قربان و غدیر خم را یک حلقه اتصال پیوسته به هم دانست و تصریح کرد: ما در روز عرفه در محضر خدای متعال تضرع و درخواست بخشش می کنیم و در عید قربان هوای نفسانی را قربانی و در عید سعید غدیر خم به دریای بی کران معارف اهل بیت عصمت و طهارت متصل خواهیم شد.

به گفته وی، عبادت، روزه‌داری و کمک به مستمندان در ایام ماه ذی الحجه از ثواب و پاداشی بسیار بالا و ارزشمند برخوردار است بنابراین بکوشیم از این ماه بهترین بهره و استفاده را ببریم.

حجت‌الاسلام فاطمی به نهم ذی الحجه روز عرفه اشاره و خاطرنشان کرد: روز عرفه روز نیایش و بندگی به درگاه خدای متعال است و در احادیث بسیاری آمده است که دعا و حاجات بندگان در این روز به درجه استجابت خواهد رسید.

وی امانت داری و قضاوت عادلانه را دو ویژگی بارز انسان مومن برشمرد و گفت: در احادیث فراوانی نقل شده است که انسان مومن را از روی طول رکوع و سجودش نشناسید بلکه او به میزان امانت داری و وفای عهد بشناسید.

امام جمعه موقت شهرکرد تقلب در انجام امور را یکی از معضلات امروز جامعه دانست و گفت: یکی از عواملی که لقمه‌ها را در جامعه حرام می‌کند تقلب و خیانت در انجام مسئولیت‌هاست که بدبینی مردم و گسترش فساد را در جامعه در پی دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا