گوناگون

دادگاه ˈستایشˈ هفته آینده برگزار می شود

81241349 5829720

ناصر عتباتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به خواست افکار عمومی و اراده دستگاه قضا برای رسیدگی به حادثه کودک آزاری در یکی از مهد کودک های اردبیل این پرونده در هفته جاری تکمیل شد.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع که باعث ایجاد جو ناامنی روانی در جامعه و از طرف دیگر مورد سوء استفاده برخی رسانه های معاند نظام نیز قرار گرفت تحقیقات با سرعت و دقت به پایان رسید و کیفرخواست نیز صادر شد.

دادستان اردبیل در زمینه انگیزه های وقوع این حادثه بیان کرد: با انجام تحقیقات قضایی مشخص شد که توطئه ای در کار نبود و مربی خاطی دلیل آن رفتار غیرقابل قبول را فشارهای روحی و روانی ناشی از مشکلات خانوادگی و واگذاری مسوولیت تعداد زیاد کودکان به خود ذکر کرد.

وی همچنین با اشاره به پخش فیلم این حادثه در شبکه های مجازی گفت: برخلاف اخباری که در برخی رسانه ها با هدف بازارگرمی و دامن زدن به موضوع منتشر شده شخصی که فیلم را ضبط کرده بود بازداشت نشده اما تحقیقاتی در زمینه انگیزه های این شخص نیز صورت گرفت.

عتباتی افزود: هم اکنون فعالیت این مهد کودک متوقف شده و ادامه فعالیت آن به رای نهایی دادگاه و اعلام نظر نهادهای ذیربط بستگی دارد.

وی در ادامه تاکید کرد که دستگاه قضا با چنین مواردی که موجب سلب آرامش روانی خانواده ها شود برخورد قاطع خواهد کرد اما این امر نباید موجب سلب مسوولیت از بهزیستی و سایر دستگاه های ذیربط شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: از نهادهای مسوول توقع داریم هنگام صدور مجوزهای فعالیت ضوابط را رعایت کنند و آموزش مربیان را در کنار نظارت و بازرسی مستمر و دقیق در دستور کار قرار بدهند تا پس از این شاهد رخ دادن چنین حوادثی در جامعه و ایجاد نگرانی در بین خانواده ها نباشیم.

8123/594/530

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا