گوناگون

بیستمین ریزش آوار در مشهد مرگ کارگر 20 ساله را رقم زد

81220739 5794831

به گزارش ایرنا، بی توجهی به اصول ایمنی و سهل انگاری در تخریب غیراصولی ساختمان باز هم در مشهد حادثه ساز شد و مرگ یک جوان و مصدومیت دو نفر دیگر را رقم زد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد در خصوص این حادثه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این حادثه عصر روز گذشته هشتم تیرماه به ستاد فرماندهی اعلام شد.

آتشپاد دوم ˈ حسن جعفری ˈ افزود: این حادثه مرگبار در انتهای خیابان آبکوه به علت تخریب غیر اصولی و عدم رعایت نکات ایمنی هنگام تخریب ساختمان مسکونی سه طبقه رخ داد.

وی با بیان اینکه هنگام رسیدن مامورین سازمان این بنای مخروبه روی سر سه کارگر ساختمانی فرو ریخته بود، گفت: دو کارگر جوان مشغول به کار در این ساختمان در همان لحظات اولیه و با تلاش امدادرسانان از زیر آوار خارج شدند.

جعفری ادامه داد: سومین کارگر نیز که تنها دستش از زیر خرواری از خاک معلوم می شد ، به دلیل حجم گسترده آوار و شدت جراحات وارد شده در همان لحظات اولیه وقوع حادثه جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه این حادثه بیستمین حادثه آوار و ریزش ساختمان در سال جاری است، گفت: براثر این حوداث تا کنون چهار نفر جان خود را از دست داده اند.

جعفری افزود: باید برای کاهش اینگونه حوادث ناگوار حلقه های ضوابط و مقررات ساختمانی، ساز و کار بازرسی و نظارت مهندسی بر ساخت و ساز، آموزش ها، تخصص ها و صلاحیت پیمانکاران و مجریان، نقش و شرح وظایف مالکان مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با تاکید بر برخورد جدی با متخلفان در حوادث گودبرداری ، افزود: عدم نظارت متخصصین و مهندسین بر پروژه ها براساس وظایف قانونی و رعایت نکردن نکات ایمنی مهاربندی و گودبرداری از چالش های پیشرو در امر گودبرداری می باشد./3

7505/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا