گوناگون

دانشگاه علمی و کاربردی مهارت ایرانشهر به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار مهر، معاون آموزش و پژوهش موسسه علمی کاربردی مهارت کشور عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه این دانشگاه اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 20 هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی تحصیل می‌کنند.

عبدالحسین طاهری با بیان اینکه رشته‌های ارایه شده در این دانشگاه بر اساس نیاز منطقه ارایه شده است افزود: این مهم از ویژگی های بارز این مرکز در مقایسه با سایر مراکز علمی و کاربردی است.

وی بیان داشت: رشته های ارایه شده در این دانشگاه و بر اساس نیاز بازار است و در صورت اشباع و تامین نیروی متخصص متوقف و رشته‌های جدید مورد نیاز جایگزین آن خواهد شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 2 هزار دانشجو در 30 رشته در مراکز آموزش علمی و کاربردی سیستان وبلوچستان مشغول به تحصیل هستند که 70 درصد محتوای درسی این دانشجویان مهارتی و کاربردی و 30 درصد دیگر نظری است.

وی بیان داشت: استان سیستان و بلوچستان تنها استانی در کشور است که پنج مرکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای در آن دایر است.

مشاغل را از خانه تا کارخانه دنبال می کنیم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با بیان اینکه هرم بیکاری در حال حاضر به سمت گروهای تحصیل کرده سنگینی می‌کند اظهار داشت: باید مشاغل را از خانه تا کارخانه دنبال و هدف گذاری کنیم.

محمد جهانتیغی در این مراسم اذعان داشت: پروژه اشتغال بانوان در شهرستان ایرانشهر مورد موافقت قرار گرفته و مقرر شده است تا سقف 200 میلیون تومان وام بدون بهره برای توسعه اشتغالزایی اعطا شود.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی کارخانه بافت بلوچ در شهرستان ایرانشهر در دستور کار قرار گرفته است افزود: راه اندازی دانشگاه علمی و کاربردی فنی و حرفه ای نقش بسزایی در حصول به این هدف دارد.

وی افزود: مجوز دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای ایرانشهر بعد از یک سال تلاش اخذ شد و هم اکنون این دانشگاه با 75 دانشجو و در قالب ارایه سه رشته تربیت نیروی متخصص را درمقطع کاردانی آغاز کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا