گوناگون

درآمد گمرک جلفا 67 درصد رشد یافت

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودی سه شنبه  با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درآمد گمرک جافا در سه ماهه ابتدایی امسال رقمی معادل 557 میلیارد ریال بوده که این میزان در مقایسه با سال گذشته افزایش 67  درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل گمرک جلفا در ادامه به میزان صادرات صورت گرفته از این گمرک نیز اشاره و تصریح کرد: در همین مدت 422 تن انواع کالا به صورت صادرات چمدانی از طریق این گمرک به جمهوری خودمختار نخجوان صادر شده که کالاهایی چون محصولات کشاورزی مانند سیب زمینی و پیاز، موادغذایی، البسه و تولیدات داخلی از مهمترین کالاهای صادر شده به نخجوان از طریق گمرک جلفا بوده اند.

وی با اشاره به تردد 195 هزار نفر مسافر از طریق گمرک پل چوبی بین جمهوری خودمختار نخجوان و ایران در سه ماه اول امسال تصریح کرد: گمرک جلفا با بیش از یک قرن سابقه فعالیت، دسترسی به خط آهن برقی، نزدیکی به کشورهای CIS و مجهز بودن به انبارهای بزرگ سرپوشیده نقش مهمی در صادرات، واردات و ترانزیت کالا در شمال غرب کشور برعهده دارد.

مدیر کل گمرک جلفا در پایان با اشاره به پررنگ شدن نقش این گمرک در تجارت و صادرات منطقه خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته و با توجه به استقرار منطقه آزاد ارس نقش این گمرک بیشتر نمایان شده و اکثر تجار و بازرگانان گمرک جلفا را برای صادرات و واردات و نیز ترانزیت کالا انتخاب می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا