گوناگون

درخشش دانش آموزان مرهون زحمات معلمان و فرهنگیان است

81196306 5752566

به گزارش ایرنا، ماموستا یدالله محمدی شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از فرهنگیان بازنشسته سال 92 قروه در کانون شهید مطهری این شهر گفت: معلمین و فرهنگیان از ارزش و جایگاه ویژه ای در نظام مقدس ما برخوردارند.

وی افزود: جامعه ای می تواند به خود بنازد و به پیشرفت و ترقی خود افتخار کند که به آموزش و پرورش خود توجه خاص کرده و آموزش و پرورشی پویا داشته باشد.

به گفته ماموستا محمدی، معلمان در واقع سنگربانان علم و معرفت و شمع فروزان و نورانی جامعه هستند که تکریم این قشر امری لازم است.

امام جمعه اهل سنت قروه افزود: معلمان انسان های شریفی هستند که با ایثارگری، آینده سازان این مملکت را مورد تعلیم و تربیت قرار می دهند و به همین دلیل باید قدردان زحمات آنها بود و کاری که معلمان انجام می دهند کاری بسیار ارزشمند است و تنها خداوند متعال می تواند اجر آنها را بپردازد.

وی در پایان با قدردانی از تلاش ها و زحمات معلمین و فرهنگیان به منظور توسعه علم و دانش در جامعه اظهار کرد: همه ما باید در جهت ارتقا سطح علمی کشور اسلامی خویش قدم برداریم.

رییس آموزش و پرورش شهرستان قروه هم در این مراسم با اشاره به اهمیت علم و دانش در مکتب اسلام، از تمامی معلمان خواست همچون گذشته در راه تعلیم و تربیت دانش آموزان بکوشند تا جامعه ای قدرتمند و پیشرفته از هر لحاظ داشته باشیم.

حسین الماسی اظهار کرد: تمام آموزه های دینی ما بر اساس توسعه علم و دانش است و باید از این آموزه ها در جهت توسعه کشور بهره مند شویم.

وی گفت: مقام معلم از بزرگترین وظایفی است که اولیای الهی همواره ما را بر انجام آن تشویق و سفارش کرده اند چرا که انسان ها هرچه در زندگانی دارند مرهون زحمات و تلاش های معلمانشان است.

الماسی گفت: بحث تولید علم یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است که با تلاش و کوشش دانشمندان کشورمان در سال های اخیر، رشد علمی خوبی در جامعه به وجود آمده است و یکی از راه هایی که می تواند به معلمان در امر آموزش و تعلیم و تربیت کمک کند، توجه به نخبه پروری است.

وی افزود: امروز تهاجمی که توسط دشمنان در حوزه فرهنگ آغاز شده نقش معلمان را حیاتی کرده است و شما قادرید در این عرصه با تعلیم و تربیت اسلامی و پرورش نوجوانان و جوانانی متعهد در جنگ نرم استکبار، موفق حاضر شوید و تاثیرگذار باشید.

رییس آموزش و پرورش شهرستان قروه در پایان گفت: دشمنان نظام اسلامی از پیشرفت ها و دستاوردهای علمی کشور نگران هستند و در حقیقت آنان از سلاح هسته ای ایران نمی ترسند بلکه از پیشرفت و ترقی علمی در ایران به هراس افتاده اند.

در پایان مراسم از 74 فرهنگی بازنشسته سال 92 تجلیل به عمل آمد.

هم اکنون حدود دو هزار 65 نفر فرهنگی در 227 مدرسه شهری و روستایی، حدود 19 هزار و 665 دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی را اموزش می دهند.

از 227 مدرسه شهرستان 79 مدرسه ابتدایی،23 مدرسه راهنمایی و 14 مدرسه نیز متوسطه هستند.

آموزش و پرورش شهرستان قروه در سال 1306 تاسیس شده است.ک/2

7345

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا