گوناگون

دست ما بسته و بافت تاریخی در حال از بین رفتن است

شهردار شیراز گفت: طی پنج سال گذشته هیچ‌گونه حمایتی از سوی دولت در خصوص تامین اتوبوس‌های مورد نیاز درون‌شهری، انجام نشده و شهرداری‌ها تمام هزینه‌ها را عهده‌دار بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، علی‌رضا پاک‌فطرت شنبه 19 مهر در مراسم افتتاح فاز اول خط یک قطار شهری شیراز که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور انجام شد، گفت: کیفیت اتوبوس‌های داخلی خوب نیست و کارآیی لازم را ندارد.

وی خواستار حمایت دولت در خصوص تسهیل ورود اتوبوس‌های خارجی به کشور شد و گفت: در غیر این‌صورت ترافیک، امنیت تردد و تصادفات جاده‌ای اتوبوس‌ها حل نخواهد شد.

شهردار شیراز همچنین گفت: بافت تاریخی شیراز در حال از بین‌رفتن و دست شهرداری هم بسته است.

او مقصر اصلی در این موضوع را شورای عالی بافت‌ تاریخی سازمان میراث فرهنگی عنوان و خاطرنشان کرد: می‌گویند به بافت دست نزنید تا تخریب شود! اعضای این شورا اجرایی نیستند و ما درخواست ورود دولت به این موضوع را داریم.

شهردار رونق صنعت گردشگری را موجب حل مشکل اشتغال خصوصا در شهرهای گردشگر پذیری نظیر شیراز دانست و گفت: شیراز به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری، نیازمند یک حمل و نقل پاک است.

پاک‌فطرت با بیان اینکه برای متروی شیراز 6 خط تعریف شده است، گفت: اعتقاد داریم که خط 3 ادامه خط یک به‌شمار می‌رود و امیدواریم که دولت نیز این موضوع را بپذیرد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز نیز گفت: برای خط یک قطار شهری شیراز تاکنون 800 میلیارد تومان هزینه شده است.

اسدالله حاج‌زمانی از معاون اول رئیس‌جمهور درخواست کرد که روند پرداخت 600 میلیون دلار اعتبارات ارزی این پروژه تسهیل شود تا بهره‌برداری کامل از این خط، تسریع شود.

حاج‌زمانی نیز تاکید کرد: با توجه به توسعه شیراز به سمت شمالغرب و ایجاد شهرک‌های بزرگ مسکونی با جمعیت قابل توجه در این منطقه، امیدواریم که دولت خط سه قطار شهری شیراز را به‌عنوان امتداد خط یک ببیند.

اعتبار قطره‌چکانی عامل طولانی شدن بهره‌برداری از متروی شیراز

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد که تزریق قطره‌چکانی بودجه و اعتبارات مصوب شده، عامل اصلی تاخیر در بهره‌برداری از قطار شهری این شهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، غلام‌مهدی حق‌دل شنبه 19 مهرماه در مراسم بهره‌برداری از قطارشهری شیراز با بیان اینکه، پروژه قطار شهری شیراز تا امروز 13 سال به‌طول انجامیده است، گفت: سیاست این بود که اولویت با مناطق محروم باشد اما فاز اول قطار شهری در شیراز در منطقه بالای این شهر افتتاح شد!

حقدل با اشاره به توافق دولت و شهرداری‌ها برای تامین هزینه‌های احداث مترو، خاطرنشان کرد: اگر دولت سهم 400 میلیاردی خود در فاز یک قطار شهری شیراز را به‌شکل کامل پرداخت کند، امکان تسریع در بهره‌برداری کامل از این خط 24.5 کیلومتری، وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شیراز همچنین گفت: به‌دلیل کم‌لطفی دولت‌های گذشته صنعت در استان فارس رشد مطلوبی نداشته و به همین دلیل معضل بیکاری در این استان مشهودتر است.

حقدل با بیان اینکه دولت تدبیر و امید باید حق مردم استان فارس در موضوع توسعه صنعت را پاس بدارد، از آنچه سیاست‌های غلط میراث فرهنگی کشور در خصوص بافت‌های تاریخی عنوان می‌کرد گلایه و اضافه کرد: میراث فرهنگی مانع فعالیت‌های عمرانی در بافت‌های فرسوده شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر لزوم بهسازی بافت فرسوده و تاریخی شیراز خصوصا در اطراف حرم حضرت شاهچراغ(ع) گفت: امیدواریم با همراهی بیشتر دولت شاهد تسریع در اجرای طرح توسعه حرم در شیراز باشیم.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا