گوناگون

دعوت از بازرگانان و تجاری هندی برای سرمایه گذاری درایران

81190605 5742369

به گزارش ایرنا، ˈحسن نوریانˈ عصر جمعه در جمع بازرگانان و فعالان اقتصادی هند در جلسه اتاق بازرگانی شهر مدرس درایالت تامیل نادو در جنوب این کشور حضور یافت و سخنرانی کرد.

وی با اشاره به تجربه دوره تحریم های یک جانبه غرب علیه ایران و تداوم همکاری برخی کشورها با ایران از جمله هندوستان، گفت: تجار هندی باید از مانع تراشی ها واهمه ای نداشته باشند و با قدرت به تجارت با کشورهای غرب آسیا ادامه دهند و این تجارت برای دو طرف سودمند خواهد بود.

وی با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی و تاریخی میان ایران و هند، آن را زمینه مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری دانست و تاکید کرد: مسوولان اقتصادی با رفع موانع از جمله مسایل بانکی بر سر راه تجارت میان دو کشور می توانند زمینه را برای رونق هرچه بیشتر مراودات اقتصادی فراهم کنند.

سرکنسول ایران با اشاره به ظرفیت های بازار افغانستان گفت: هند می تواند از طریق ایران به بازار افغانستان راه یابد و این یکی از فرصت های مناسب برای تجار و بازرگانان هندی به شمار می آید که باید از آن به نحو مطلوب استفاده کنند.

در این نشست تجار و فعالان اقتصادی هند نیز آمادگی خود را برای گسترش مراودات تجاری و بازرگانی با ایران از جمله سرمایه گذاری اعلام کردند.

در سال 2013 میلادی ایران وهند در بخش تجارت صادرات کالاهای غیر نفتی رشد خوبی را تجربه کردند و در واقع دو کشور با حجم کمتری از معاملات نفتی توانستند روابط تجاری و بازرگانی را در سقف 15 میلیارد دلار حفظ کنند.

آساق ** 2167 ** 275 **

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا