گوناگون

دولت لایحه تبلیغات را به مجلس می‌فرستد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با رییس سازمان نظام پزشکی کشور بر اولویت سلامت مردم در تبلیغات تأکید و اظهار کرد: در تبلیغات پزشکی و سلامت باید از نظرات متخصصان و پزشکان نیز بهره گرفت.

به گزارش ایسنا، علی جنتی هدف از تنظیم لایحه‌ی یادشده را سامان‌دهی تبلیغات در مطبوعات و رسانه‌ها دانست و ادامه داد: به‌زودی دولت آن را برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌کند.

وی با بیان این‌که سلامت مردم در اولویت و از همه‌چیز مهم‌تر است، گفت: باید با تمام رسانه‌هایی که تبلیغات حوزه‌های پزشکی و سلامت را انجام می‌دهند، تعامل داشت و تذکرات و توصیه‌های پزشکی و علمی لازم را به آن‌ها گوشزد کرد.

جنتی از آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری با سازمان نظام پزشکی کشور و تدوین قانون تبلیغات پزشکی مدون در قالب یک تفاهم‌نامه خبر داد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی کشور می‌توان آموزش‌های همگانی درباره‌ی مسائل پزشکی، سلامت و تغذیه را از طریق مطبوعات و رسانه‌ها به مردم ارائه داد و در این میان، تأیید متخصصان و پزشکان از سوی سازمان نظام پزشکی ضروری است.

جنتی اظهار کرد: در روزنامه‌ها و دیگر رسانه‌ها می‌توان از نویسندگان و صاحبان فن در راستای آگاهی‌دهی به افکار عمومی کمک گرفت و در قالب مقالات و یادداشت‌های پزشکی اطلاع‌رسانی عمومی کرد. وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت ایجاد فضایی با نشاط و فرهنگی آمادگی فراهم کردن امکانات فرهنگی و هنری از جمله سینما و تئاتر و … ویژه‌ی جامعه‌ی پزشکی کشور را دارد.

در ادامه‌ی نشست، رییس سازمان نظام پزشکی کشور بر سامان‌دهی علمی و حرفه‌ای تبلیغات حوزه‌ی سلامت با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد. علیرضا زالی ادامه داد: سیاست ما در دوره‌ی جدید، ورود جدی‌تر سازمان نظام پزشکی به حوزه‌ی تبلیغات و آموزش همگانی به مردم در این زمینه است.

در این جلسه، علیرضا زالی – رییس سازمان نظام پزشکی کشور -، حسین انتظامی – معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد -، سیدعباس صالحی – معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد -، خوددادی – مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران – و جمعی از معاونین سازمان نظام پزشکی کشور حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا