گوناگون

فرماندار بیجار: باید به سوی کشاورزی صنعتی حرکت کنیم

81197959 5755293

به گزارش ایرنا، بیژن زندیه شامگاه چهارشنبه در همایش سالروز تاسیس جهاد سازندگی در بیجار افزود: در دنیای پیشرفته امروز باید کشاورزان به علم و فناوری روز تجهیز شوند تا بهره وری افزایش یابد.

وی به مشکلات ناشی از تحریم های تحمیلی استکبار اشاره کرد و گفت: روستائیان در بخش های مختلف سربازان خط مقدم مبارزه برای شکست تحریم ها هستند و تأمین مایحتاج مردم و تغذیه جامعه از بهترین پاسخ های کشاورزان به دشمنان است.

وی در خصوص تامین سوحت برای فصل برداشت و برنامه ریزی در خصوص خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان تابستان پیش رو گفت: در زمینه تامین سوخت در ایام شخم زنی در مضیقه قرار گرفیتم که امیدواریم برای فصل برداشت رفع گردد.

فرماندار بیجار گفت: اقتصاد تک بعدی و وابسته به درآمد نفتی موجب شده است استعدادها و توان کشور شکوفا نشود و مدیران اقتصادی به این باور رسیده اند که کشور را از اقتصاد وابسته به درآمد نفت خارج نمایند و این رویه اکنون در تمام دنیا در دست اجرا است.

به گفته زندیه مکانیزه نمودن کشاورزی باید اولویت کاری کشاورزان قرار گیرد تا در همه زمینه ها از هدر رفت سرمایه، نیروی انسانی، محصول، زمان و افت برداشت جلوگیری شود و این تنها در گرو رشد کشاورزی صنعتی است و دولت نیز در این راستا همه همکاری های لازم را خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار نیز در این ایین گفت: شهرستان بیجار از دیرباز دارای ظرفیتهای بسیار بالایی در کشاورزی، دامداری و صنایع غذایی داشته است.

مهندس رحمت الله عفیفی با تشریح فرمان امام راحل در خصوص تأسیس جهاد سازندگی وقت و توجه ایشان به عمران روستایی اظهارکرد: دورنگری توجه به عمران و آبادانی روستاها نشانه تدبیر پیامبرگونه آن امام همام است.

مهندس عفیفی به به لزوم مدیریت منابع عظیم در اختیار کشاورزی شهرستان پرداخت و گفت: آب، خاک و نیروی انسانی ثروت عظیمی است که در اختیار کشاورزی این شهرستان قرار دارد و به مدیریت واحد و هماهنگی با نگاه مدیریت جهادی نیاز شدیدی دارد.

استفاده از دانش جدید، فناوری روز و کار بر اساس روش علمی از تأکیدات مهندس عفیفی بود و گفت: مشکل کشاورزی بیجار عدم وجود سرمایه و جذب سرمایه گذار و مهاجرت نیروی انسانی فعال در روستاها است.

مهندس عفیفی با اشاره به تسهیلات پرداختی بانک ها برای توسعه کشاورزی افزود: سطح درآمد مردم کم است، لذا کشاورزان از توان مالی کافی برخوردار نیستند و انتظار دارند تسهیلات پرداختی با تقسیط های بلند مدت صول گردد.

در ادامه این آیین از 18 فعال بخش های کشاورزی، دامداری و آبزیان شهرستان بیجار تشکر شد.

در این آیین همچنین از خبرنگار ایرنا با اهدای لو تقدیر قدردانی شد.

شهرستان بیجار از دیر باز به عنوان انبار غله ایران شهرت دارد و در حال حاضر دارای 300 هزار هکتار سطح زیر کشت است که بیشترین سطح زیر کشت استان کردستان را دارد.

در سال زراعی جاری حدود 150 هزار هکتار از زمین های بیجار زیر کشت گندم قرار دارد که از این مقدار سه هزار هکتار بصورت آبی و مابقی بصورت دیمی کشت می شود.

پیش بینی می گردد حدود 130 هزار تن گندم امسال در شهرستان بیجار برداشت شود.

منطقه حسن آباد یاسوکند با مرکزیت شهر کرانی در کیلومتر 80 مرکز شهرستان بیجار، دارای بیشترین سطح زیر کشت و بالاترین تولید شهرستان است.ک/3

7350/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا