گوناگون

دو هزار زن سرپرست خانوار در زنجان تحت پوشش بهزیستی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزانه عطایی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: زنان مطلقه، بیوه و سربازان نظام وظیفه تحت پوشش این سازمان هستند و زنان سرپرس خانوار محسوب می شوند.

وی اظهار داشت: در این راستا این سازمان حمایت لازم از این زنان سرپرست خانوار را دارد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان به طلاق عاطفی اشاره کردو گفت:متاسفانه د طلاق عاطفی بیشترین ضربه و آسیب روحی را بانوان می‌بینند و مردان کمتر به بحران روحی دچار می شوند.

عطایی به طرح ساماندهی متکدیان و کارتون خوا‎بها توسط بهزیستی استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این راستا این سازمان در آماده باش است و با اجرای این طرح متکدیان در استان ریشه کن می‌شود چرا که وجود متکدیان در زنجان نمای شهر را زشت می‌کند. 

وی تهیه اطلس آسیب‎های اجتماعی، جلوگیری از موازی کاری ادارات در برخورد با آسیب‎های اجتماعی و تهیه بانک اطلاعاتی آسیب‎های اجتماعی استان را از مهم‏ترین راهکارها ی لازم برای رفع موانع و مشکلات عنوان کرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان بر رویکرد سلامت محوری و استفاده از همه امکانات و فرصت‏ها برای اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری اجتماعی تاکید کردو یاد آورشد: در راستای پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی باید موانع را از بین برد.

عطایی به نبود آمار و اطلاعات دقیق آسیبهای اجتماعی در استان اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه یکی از مشکلات عمده در بحث آسیب‌های اجتماعی نبود اطلاعات است و این امر هم باعث عدم برنامه ریزی درست دستگاههای اجرایی می‌شود و در این میان نیروی انتظامی و دادگستری آمار درستی نمی‌دهند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید با بهزیستی استان زنجان همکاری لازم را داشته باشند و برای از بین بردن آسیبهای اجتماعی برنامه‌ریزی‌های لازم را تدوین کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا