گوناگون

دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره سبط النبی(ع) با مراجع عظام تقلید

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و اعضای ستاد برگزاری این کنگره با حضور در شهر مقدس قم ضمن زیارت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با حضرات آیات صافی گلپایگانی و علوی گرگانی دیدار می کنند.

بر اساس این گزارش، تشریح و تبیین اهداف، اقدامات و برنامه های این کنگره در راستای معرفی بیش از پیش شخصیت تابناک حضرت امام حسن مجتبی(ع) نیز بهره مندی از رهنمود ها و فرمایشات حضرات مراجع عظام تقلید از مهمترین اهداف این دیدارهاست.

بر اساس گزارش ستاد خبری کنگره، مباحثی همچون حیات فردی و اجتماعی امام حسن(ع)، اوضاع مذهبی ـ فرهنگی ـ اجتماعی- سیاسی عصر امام حسن(ع)، سادات حسنی، سیره امام حسن(ع)، نظریه های متخذ از سیره امام حسن(ع) و ابعاد الگویی و تربیتی در سیره امام حسن(ع) از مهمترین موضوعات فراخوان دریافت مقالات کنگره بوده است.

پیش از این هم اعضای ستاد برگزاری و کمیته علمی کنگره با حضرات آیات سبحانی و نوری همدانی دیدار کرده و ضمن ارائه گزارش از روند برگزاری این کنگره، از رهنمودهای ایشان بهره مند شدند.

کنگره بین المللی سبط النبی(ع) با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی، اول و دوم تیرماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا