گوناگون

ذکر نام خام فروش به صادرکنندگان سنگ آهن عوام فریبانه است

81190827 5742803

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سجاد غرقی در میزگرد بررسی مسایل سنگ آهن گفت: معدنکاری در کشور با شاخص ریسک بالا و دشواری های خاص خود، نیاز به حمایت دارد و اخذ عوارض از این افراد، آینده این بخش را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

وی با یادآوری معادن بزرگ سنگ آهن که در مالکیت دولت قرار دارد، گفت: معادن سنگ آهن بخش خصوصی اغلب با ذخیره کم و عیارهای پائین است و برای صادرات این ماده معدنی باید مراحل فرآوری را انجام داد.

غرقی پیشنهاد کرد: استراتژی بخش سنگ آهن از سوی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران تدوین به مجلس شورای اسلامی برای تصویب پیشنهاد شود.

وی اظهار امیدواری کرد: دولت، مصوبه استراتژی سنگ آهن را به مورد اجرا گذارد و این مهم زمینه ارتقا این بخش را فراهم سازد.

غرقی با یادآوری نقش انجمن یادشده در توسعه معادن سنگ آهن، گفت: انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران به عنوان مدافع حقوق کارفرما، نقش سیاست گذار و تصمیم ساز می تواند داشته باشد.

انجمن نامبرده در مرداد ماه سال 1391 تاسیس و با حضور بیش از 60 عضو به عنوان یک نهاد مدنی فعالیت خود را آغاز کرد و قرار است در هفته جاری انتخابات دومین هیات مدیره این تشکل در محل اتاق ایران برگزار شود.

انتظار می رود در چارچوب ماموریت خود این انجمن در افق 10 ساله تا سال 1401 به عنوان نماینده کلیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران بتواند نقش موثر خود در عرصه های مربوطه ایفا نماید.

ایران دارای ذخیره احتمالی 5.1 میلیارد تن سنگ آهن است و از مجموع ذخیره یادشده 2.8 میلیارد تن قطعی و بقیه احتمالی است.

غرقی اضافه کرد: وضع عوارض سنگ آهن از معادن این بخش به شکل یکسان قابلیت اجرایی ندارد، زیرا عیار و ذخیره هر معدن با دیگری متفاوت است و دیدگاه های مربوطه در این ارتباط باید از طرف انجمن به دولت پیشنهاد شود.

میزان صادرات سنگ آهن ایران در سال 1392 به میزان 23 میلیون تن و به ارزش بیش از یک میلیارد و 500 میلیون دلار اعلام شد.

اقتصام (3)1559**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا