گوناگون

رئیس شورای شهر اراک خواستار تعامل بیشتر شرکت برق با شهرداری شد

81210060 5776107

به گزارش ایرنا، ˈکیومرث محمودیˈ عصر شنبه در صحن رسمی شورای اسلامی شهر اراک افزود: ارتباط بین شهرداری و اداره های خدمات رسان همچون اداره برق، موجب سرعت در امور اداری شده و بسیاری از مشکلات رفع می شود.

وی ادامه داد: دستگاههای اجرایی و خدمات رسان باید برای حل مشکلات مردم و ایجاد مبلمان و فضای شهری در خور شخصیت شهروندان اراکی، با یکدیگر همکاری تنگاتنگ داشته باشند.

*** ایجاد روشنایی مناسب در معابر و پارک های کلانشهر اراک ضروری است

شهردار اراک نیز در این نشست گفت: بسیاری از پارک ها و خیابان های کلانشهر اراک کمبود روشنایی دارند و مسوولان مربوطه نیز توجهی به این امر نمی کنند.

ˈابراهیم عباسیˈ بیان کرد: باتوجه به اینکه شهروندان هزینه روشنایی را می پردازند، کم نور بودن معابر، بی عدالتی محسوب می شود.

وی ادامه داد: برای تامین روشنایی پارکینگ طبقاتی میدان شورا مکاتبه های بسیاری با شرکت توزیع برق استان انجام شده که متاسفانه تاکنون هیچ گونه اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

شهردار اراک اضافه کرد: آرامستان اراک نیز با کمبود روشنایی مواجه است و هنگام تاریکی شب به دلیل نبود نور کافی این مکان به پاتوق اراذل تبدیل می شود که مسوولان شرکت توزیع برق استان مرکزی باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

عباسی ادامه داد: کوچه های اطراف مسجد امام جواد(ع) کوی رضوی به طور کامل تاریک هستند و در این خصوص نیز درخواست های بسیاری به مسوولان شرکت توزیع برق داده شده که همچنان بی پاسخ مانده است.

وی بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و تعطیلی مدارس، شهروندان ترجیح می دهند شب ها را در پارک ها سپری کنند اما به دلیل نبود نور کافی در بسیاری از پارک ها این امکان وجود ندارد.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: در آیین روز درختکاری سال گذشته چندین هکتار از زمین های دره گردو و میدان کوهنورد درختکاری شده است و از شرکت توزیع برق استان مرکزی درخواست می شود نسبت به روشنایی این منطقه برای استفاده بهینه شهروندان اقدام کند.

*** دره گردو تا پایان مرداد ماه روشن می شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی نیز گفت: دره گردو و کوچه های اطراف مسجد امام جواد (ع) تا پایان مرداد ماه روشن می شوند.

ˈفرهاد شبیهیˈ بیان کرد: برای انتقال شبکه برق رسانی محدوده خیابان امام خمینی (ره)، از طریق هوایی به زمینی برنامه ریزی های لازم انجام شده که در صورت تامین اعتبار، این مهم به زودی عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: فرسودگی شبکه های توزیع، مصرف غیر مجاز، رشد بالای مصرف، انتظار بالای مشترکان، محدودیت منابع مالی، نبود زیرساخت های شهری و سرقت تجهیزات مهمترین مشکلات شرکت توزیع برق است که این عوامل در مواردی مانع از خدمات رسانی بهینه به شهروندان می شود.

شبیهی بیان کرد: هم اکنون 23 درصد از مصرف برق در کلانشهر اراک به روشنایی منزل ها و معبرها اختصاص دارد که باید برای صرفه جویی شهروندان در این خصوص فرهنگ سازی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی خاطرنشان کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز در نقاط مختلف شهر اراک به ویژه حاشیه این شهر، شرکت توزیع برق را با مشکل مواجه می کند و این مهم باعث فرسودگی زودهنگام تجهیزات می شود.

در سال 1361 با تصویب هیات وزیران و مجلس شورای اسلامی، شوراهای روستایی توسط جهادسازندگی و زیر نظر وزارت کشور در روستاها تشکیل شد و این روند تا سال 1365 ادامه داشت ولی با توجه به مشکلات کشور از جمله جنگ تحمیلی ، برغم توجه دولت ها، امکان اجرای قانون انتخابات تا سال1377 فراهم نشد تا اینکه مجلس بعد از چند بار اصلاحیه ، در اول خرداد 1375 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی را تصویب کرد.

در 17 اسفند سال 1377 اولین دوره انتخابات سراسری شوراهای اسلامی کشور با استقبال چشمگیر مردم برگزار شد و حدود 200 هزار نفر از منتخبان مردم برای اداره امور شهرها و روستاهای کشور به عنوان عضو شورای اسلامی شهر یا روستا برگزیده شدند .

شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با سالروز صدور پیام تاریخی حضرت امام( ره ) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری آغاز شد .

اراک با مصوبه شورای عالی معماری و شهر سازی ایران در سال 92 با الحاق دو منطقه کرهرود و سنجان به کلانشهر تبدیل شده و جمعیت آن در حال حاضر حدود 700 هزار نفر است.ک/2

7115/559

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا