گوناگون

راهپیمایی نمادین مردم سردشت در حمایت از صلح در جهان

81218909 5791685

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم این شهر که نخستین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته ای هیروشیما نامیده شده است در حالی که دست نوشته هایی با عنوان ˈنه به جنگ، آری برای صلحˈ در دست داشتند در سکوت اقدام به راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی که نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه و شماری از مصدومان شیمیایی این شهرستان نیز حضور داشتند حاضران استفاده از تسلیحات کشتار جمعی را محکوم کردند.

در این مراسم نمادین و باشکوه شماری از اهالی شهر حلبچه اقلیم کردستان عراق نیز حضور داشتند که با شرکت در این راهپیمایی با مردم این شهرستان اظهار همدردی کردند.

راهپیمایان حرکت خود را از میدان سرچشمه این شهر محل اصابت بمب های شیمیایی آغاز و تا مزار شهدای این حادثه راهپیمایی کردند.

حاضران سپس با حضور بر سر مزار شهیدان شیمیایی و دیگر شهیدان این شهرستان با قرائت فاتحه و گلباران مزار این شهدا با آرمانهای والای آنها تجدید میثاق کردند.

در بمباران شیمیایی سردشت در 7 تیر 1366 رژیم بعثی عراق با استفاده از بمب های شیمیایی چهار نقطه پر ازدحام سردشت از توابع استان آذربایجان غربی را بمباران کرد.

در این حادثه که توسط رژیم بعثی عراق انجام گرفت 119 نفر به شهادت رسیدند و چندین هزار نفر از مردم بی دفاع این شهر نیز دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

این شهرستان با 111 هزار نفر جمعیت در 250 کیلومتری جنوب ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

آیین گرامیداشت بیست و هفتمین سالروز بمباران شیمیایی سردشت نیز امروز شنبه با حضور وزیر بهداشت و شماری دیگر از مسوولان در این شهرستان برگزار شد.

584/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا