گوناگون

راهکارهای توسعه همکاریهای ایران وقزاقستان دربخش حمل ونقل جاده ای بررسی شد

81188118 5737592

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داود کشاورزیان با اشاره به سطح مبادلات تجاری و همکاریهایی ترانزیتی بین دو کشور، اظهار داشت: همکاری های حمل و نقل جاده ای بین ایران و قزاقستان نیاز به ارتقا دارد و بدون شک رفع موانع اخذ روادید برای رانندگان شرکتهای حمل و نقل بین المللی و دریافت پروانه تردد به میزان مورد نیاز، امکان توسعه مناسبات میان دو کشور را در این بخش تسهیل خواهد کرد.

معاون وزیر راه وشهرسازی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش ترانزیت کالاهای قراقستان از طریق بنادر ایرانی خبر داد و گفت: سالانه ده ها کامیون از کشورهای همسایه و منطقه محمولات خود را از طریق قلمرو ایران ترانزیت می کنند و این امر بیانگر موقعیت مناسب ایران است.

کشاورزیان ضمن تشریح جایگاه مناسبات بین المللی در گسترش همکاری ها میان کشورها، افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای امضا موافقتنامه جدید حمل و نقل بین المللی جاده ای در جریان اجلاس آتی کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی اعلام می کند.

در ادامه این دیدار معاون وزیر حمل و نقل و ارتباطات قزاقستان با بیان اینکه قزاقستان خواهان افزایش میزان همکاریهای حمل و نقل جاده ای بین دو طرف است، افزود: این امر مستلزم برگزاری اجلاسهای کارشناسی بین کارشناسان وزارتخانه های حمل و نقل دو کشور است.

بگ ترف افزود: قزاقستان تلاش می کند تا مراحل قانونی مربوط به موافقتنامه جدید قبل از زمان برگزاری کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی توسط مراجع ذیربط طی شود.

معاون وزیر حمل و نقل و ارتباطات قزاقستان همچنین خواستار مشارکت شرکتهای مهندسی جمهوری اسلامی ایران برای ساخت جاده اوزن تا مرز ترکمنستان شد که هزینه ساخت آن توسط بانک توسعه اسلامی تأمین شده است.

اقتصام(1)1108**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا