گوناگون

راه‌اندازی دهکده توریستی و ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهکده توریستی و ورزشی در این استان ایجاد و راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد ابراهیم فرزانه که به مناسبت روز ملی روستا در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: با راه‌اندازی این دهکده توریستی سرانه ورزشی استان را افزایش می‌دهیم. برای راه‌اندازی این دهکده نیازی به اعتبارات استانی نیست، بلکه اعتبارات مورد نیاز آن را از طریق اعتبارات ملی و جهانی می‌توان تهیه کرد.

وی اظهارکرد: این دهکده در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که یکی از کارهای اولویت‌دار بنیاد مسکن فعالیت اقتصادی است، خاطرنشان کرد: طبق اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، این بنیاد می‌تواند کارهای اقتصادی برای رسیدن به درآمد پایدار انجام بدهد که در همین راستا کارگاه‌های تولیدی عام‎المنفعه در استان راه‌اندازی کردیم.

فرزانه یکی از مشکلات این استان را تأمین مصالح ساختمانی استاندارد سایر استان‌ها عنوان و تصریح کرد: اقداماتی برای قطع نیاز مردم استان به مصالح ساختمانی سایر استان‌ها انجام گرفته که متأسفانه در سال‌های گذشته در این زمینه کاری صورت نگرفت.

وی از راه‌اندازی کارگاه تولیدی آزمایشی در شهرستان گچساران خبر داد و ادامه داد: در سایر شهرستان‌ها نیز این کارگاه‌ها به شکل رسمی فعالیت خود را شروع خواهند کرد تا نیاز مردم به مصالح ساختمانی با کیفیت و استاندارد را برطرف کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که خارج شدن چرخش مالی از استان دردی برای استان کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: به همین منظور نشست‌های مختلف با مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد برای راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی داشتیم. بومی‌گرایی در جذب نیروهای مورد نیاز این کارگاه، اولویت اصلی است.

فرزانه افزود: بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد 6599 فقره وام موردی برای تعمیرات و مقاوم‌سازی به مردم پرداخت کرده است.

وی با بیان این‌که ۲۰ هزار واحد در این استان نیاز به تعمیرات و مقاوم‌سازی دارد، اظهارکرد: ۱۰ هزار پرونده در نوبت مقاوم‌سازی و تعمیرات داریم، اما متأسفانه بانک‌ها در این زمینه همکاری لازم را نداشته‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد سقف وام‌های بنیاد مسکن را ۱۵ میلیون تومان عنوان کرد.

فرزانه به بی‌مهری‌های که به این بنیاد شده‌ اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم که نسبت به بنیاد مسکن اعتمادسازی کنیم، مسئولان باید بدانند که این بنیاد در اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های عمرانی بسیار توانمند است و با سود کمتری آماده انجام کارهاست.

وی با تاکید بر این‌که نوسازی ماشین‌آلات بنیاد مسکن را در دستور کار داریم، افزود: طرح هادی استان مشکلی ندارد، برنامه‌ریزی‌ها و مشاوره‌ها بر اساس ضوابط و قوانین است.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد به موضوع الحاق روستاها به شهرها اشاره و خاطرنشان کرد: مخالف الحاق روستاها به شهرها هستم و راه‌حل رفع مشکلات روستاها، الحاق آنها به شهرها نیست.

فرزانه در پاسخ به سئوالی که سندها به راحتی در اختیار نورچشمی‌ها قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در نظر ما همه نورچشمی هستند، این موضوع را به این معنی تأیید نمی‌کنم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا