گوناگون

راه اندازی مجدد مراکز علمی تعطیل شده از برنامه های مهم وزارت نیروست

81198832 5756770

علی اکبر مهاجری روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق آذربایجان غربی افزود: باید زمینه ارتقای همه جانبه نیروی انسانی را نیز فراهم کنیم.

وی یادآور شد: امروزه در صورتی که در نیروی انسانی سرمایه گذاری کنیم فردا جواب می گیریم.

وی اضافه کرد: باید در مسیر کارهای پژوهشی و علمی گامهای موثری را در حوزه وزارت نیرو در کشور برداریم.

وی اظهار کرد: آموزش نیروی انسانی در حال حاضر، یکی از مهمترین مواردی است که باید در کنار ارتقای پژوهشی در این وزارتخانه برداریم و بر این امر نیز توجه ویژه داریم.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو همچنین به چالش آب در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر، وضعیت آذربایجان غربی نسبت به دیگر استانها، بهتر است و بحرانهای خاصی در حوزه آب و برق در این استان مشاهده نشده است.

مهاجری گفت: امیدوار هستیم که از سوی مدیران زیرمجموعه وزارت نیرو، مشکلات موجود در این عرصه حل شده و خدمت رسانی بیشتری به مردم صورت گیرد تا زمینه رضایت بیش از پیش آنان فراهم شود.

کیومرث دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی نیز در این نشست گزارشی از وضعیت منابع آب استان ارائه کرد.

شرکت های آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی و شرکت توزیع نیروی برق، نهادهای زیرمجموعه وزارت نیرو در آذربایجان غربی هستند.

اطلاعات موجود حاکی از این است که در حال حاضر یک میلیارد و 476 میلیون مترمکعب آب در پشت 12 سد استان وجود دارد که این میزان نزدیک به 72 درصد ظرفیت نزدیک به دو میلیارد مترمکعبی سدهای استان است.

همین اطلاعات نشان می دهد سد بوکان با 718 میلیون مترمکعب، سد آغ چای قره ضیاء الدین با 175 میلیون مترمکعب و سد شهرچای ارومیه با 158 میلیون مترمکعب بیشترین آب پشت سدها را به خود اختصاص داده اند.

8137/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا