گوناگون

رسيدن هلند به نيمه نهايي، انتظار زيادي است

سرمربي تيم ملي هلند انتظاراتي را که مردم و مسئولان فوتبال کشورش از تيم ملي اين کشور در جام جهاني 2014 دارند را غيرواقع‌بينانه توصيف کرد.

به نقل از تسنيم، تيم ملي هلند ماموريت خود را در جام جهاني 2010 با جدال برابر تيم ملي اسپانيا در تاريخ 23 خرداد در شهر سالوادور آغاز مي‌کنند که اين بازي تداعي کننده خاطره جدال اين 2 تيم در فينال جام جهاني 2010 است. پس از اين بازي هلند بايد تيم‌هاي استراليا و شيلي پيکار کند.

هلند تاکنون 3 بار در جام جهاني نايب قهرمان شده است اما لوئيز فن‌خال، سرمربي حال حاضر اين تيم فن‌خال تکرار اين افتخار را در اين دوره از جام جهاني انتظاري غير واقع‌بينانه مي‌داند.

وي اظهار داشت: هدفي که مردم براي ما تعيين مي‌کنند فتح جام جهاني است و انتظارمسئولان هم صعود تيم به نيمه نهايي است، انتظاري که به نظر من بسيار زياد است.توقعي که از تيم ما مي‌رود بيش از حد است. به عقيده من همان قدر که هلند شانس خوبي براي شکست دادن تمامي رقبايش دارد، ممکن است به آنها ببازد. فوتبال همين است و ما بايد آن را بپذيريم هر چند انگار پذيرش اين موضوع براي مردم هلند سخت است.

فن‌خال که کارنامه دوران مربيگري‌ وي در رده باشگاهي با هدايت تيم‌هايي مانند بارسلونا و بايرن مونيخ پر از افتخار است، افزود: شما لوئيز فن‌خال را نمي‌شناسيد. من بيش از هر شخصي به خود براي کسب موفقيت فشار مي‌آورم. من هميشه پيروز خواهم بود.

سرمربي نارنجي‌پوشان در ادامه پيش‌بيني کرد روبين فن‌پرسي، کاپيتان تيمش در جام جهاني 2014 برزيل به دوران اوجش باز خواهد گشت. فن‌پرسي 30 ساله که در مقطع پاياني ليگ برتر انگليس از ناحيه زانو مصدوم و 6 هفته خانه‌نشين شد در 2 بازي تدارکاتي اخير تيم ملي هلند برابر تيم‌هاي ملي اکوادور و غنا گلزني کرد که اين اتفاق به عقيده فن‌خال نشانه‌اي از بازگشت کاپيتان تيم او به اوج بوده است.

فن‌خال 62 ساله که فصل آينده هم به عنوان سرمربي در کنار فن‌پرسي در منچستريونايتد کار خواهد کرد، گفت: آمادگي روبين در حال حاضر 100 درصد نيست اما هنوز 2 هفته ديگر زمان داريم و به نظرم تا آن موقع او آمادگي کامل خواهد داشت. او اخيراً‌ از بند مصدوميت رها شده اما کادر پزشکي تيم توانسته است او را احيا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا