گوناگون

رعایت الگوی کشت، راه مقابله با خشکسالی و کم آبی است

81239828 5827207

محمد مهدی قاسمی ، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:آسیب پذیری سفره های آب زیرزمینی دراثر برداشت بی رویه از منابع آبی و کاهش بازدهی آبیاری، اصلاح الگوی کشت و مصرف آب را ضروری می سازد.

وی ادامه داد: با دستیابی به الگوی کشت متناسب با اقلیم متنوع فارس می توان ازعوامل و نهاده های تولید و منابع محدود آب به بهترین نحو بهره وری کرد.

قاسمی بیان داشت: تعیین الگوی کشت بهینه راهکار اساسی برای اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی است و افزون براین ، میزان کشت محصولات کشاورزی در یک منطقه باید با توجه به منابع موجود، قیمت محصولات، هزینه های تولید، عملکرد محصول و نیاز کشور انجام پذیرد.

قاسمی بیان داشت: با توجه به این امر برنامه ریزی و هدایت الگوی کشت یکی ازاولویت های مهم جهاد کشاورزی فارس است و ضروری است که در این زمینه همه توان کارشناسی و مدیریتی بکار گرفته می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهارکرد:با افزایش 10 درصد کارآیی مصرف آب، حدود هشت میلیارد مترمکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی می شود .

قاسمی افزود : بخش کشاورزی در اقتصاد ملی ، اشتغالزایی و تامین غذای جامعه نقشی حیاتی دارد ، از این رو باید منابع و ابزارهای تولید برای سود آوری و رفاه کشاورزان مورد استفاده قرار گیرد.ک/3

680 /679

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا