گوناگون

روزه داران از بهداشت دهان و دندان غفلت نکنند

81225551 5802819

دکترˈعلیرضا مهرعلیانˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور جلوگیری از احساس خشکی دهان در هنگام سحر، از پنیر که ماده غذایی سرشار از کلسیم و حاوی فسفات است و تولید بزاق را افزایش می دهد، مرتب استفاده شود.

وی بیدار شدن در سحر و استفاده زیاد از مایعات را برای سلامت دندان ها مفید دانست و بر استفاده نکردن از مواد غذایی بودار مانند سیر، پیاز و سیگار و مسواک زدن دندانها در کنار نخ دندان و استفاده از دهان شویه تاکید کرد.

مهرعلیان ادامه داد: با توجه به اینکه در سفره افطار شیرینی جات از جمله زولبیا و بامیه استفاده می شود، مسواک زدن بعد از این مواد قندی چسبنده می تواند مانع ایجاد پلاک میکروبی و پوسیدگی شود.

وی در ادامه گفت: خشکی دهان و باقی ماندن سلول های مرده بر روی سطح زبان و لثه و تغییر غلظت برخی از مواد شیمیایی در خون موجب بوی بد دهان می شود.

مهرعلیان درباره رعایت بهداشت دهان و دندان در فاصله سحر تا افطار افزود: برای پیشگیری از بوی بد دهان، با رعایت احکام روزه می توان با آب دندانها و زبان را مسواک زد و یا در حالتی که دهان دچار خشکی است و احتمال پوسیدگی دندان ها وجود دارد، شست و شوی دهان بدون فروبردن آب در حلق می تواند در سلامت دندانها موثر باشد.

7388/ 614

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا