گوناگون

روز بدون پلاستیک در شاهرود برگزار شد/ توزیع پاکتهای کاغذی بین داروخانه ها و فروشگاه ها

امیر حسین ولیان در گفتگو با خبرنگار مهر مضرات افراط در مصرف مواد پلاستیکی را یادآور شد و افزود: آگاهی بخشی به عموم مردم جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان یک ضرورت اجتماعی است.

وی با معرفی کیسه های پارچه ای با پایه گیاهی و پاکت های گیاهی بر لزوم جایگزینی این محصولات با کیسه های نایلونی تاکید کرد.

دبیر تشکل زیست محیطی جمعیت دیده بان طبیعت شاهرود همچنین با بیان روش های کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف و زیان های فراوان این ظروف برای سلامتی مردم و اماکن عمومی شیوه های جایگزینی آن ها را با مواد دوستدار طبیعت آموزش داد.

ولیان خطر انباشته شدن روز افزون زباله های پلاستیکی و حجم عظیم این مواد را به عنوان مهمترین معضل کلان شهرهای جهان نام برد و تصریح کرد: تجزیه محصولات نفتی و پتروشیمی نظیر پلاستیک و بازگشتشان به چرخه طبیعت 200 تا 300 سال زمان می برد.

وی با تاکید بر اینکه کشور ایران از مصرف کنندگان عمده کیسه های نایلونی در جهان است عنوان کرد: باید تمام تلاش مردم بر این باشد که این وضعیت تغییر کرده و کیسه های کاغذی جایگزین کیسه های نایلونی شوند.

دبیر تشکل زیست محیطی جمعیت دیده بان طبیعت شاهرود در خاتمه تصریح کرد: در برنامه ای که بعد از افطار در سطح شهر شاهرود برگزار می شود تعداد زیادی پاکت های کاغذی خرید بین فروشگاه ها و داروخانه های مایل به همکاری بصورت رایگان از طرف تشکل توزیع می شود تا در صورت استقبال خریداران این تغییر الگوی مصرف تداوم پیدا کند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا