گوناگون

رويترز: ايران نيازمند تجربه نکونام در جام‌جهاني

 تيم ملي ايران در اولين ديدار خود در جام جهاني برزيل بايد با نيجريه قهرمان قاره آفريقا ديدار کند.

خبرگزاري رويترز با تمجيد از جواد نکونام گفت: اين بازيکن ايراني مسئوليت سنگيني در جام جهاني برزيل دارد.

جواد نکونام بازي‌ساز، کاپيتان، پنالتي‌زن و متخصص ضربات ايستگاهي در تيم ملي ايران است و همه‌ي اينها باعث شده است تا وظيفه اين بازيکن ايراني در جام جهاني بسيار مهم و حياتي باشد.

جواد نکونام 33 ساله که در 136 بازي در تيم ملي ايران موفق به زدن 36 گل شده است، مهم‌ترين بازيکن کارلوس کي‌روش در جام جهاني محسوب مي‌شود. نکونام 14 سال است که در رده ملي براي تيم ايران بازي مي‌کند. توانايي‌هاي او در 6 فصل حضور در تيم اوساسونا به نمايش گذاشته شد.

اين بازيکن ايراني در انتخابي جام جهاني نقش مهمي در صعود ايران به جام جهاني ايفا کرد. نکونام بازيکني مطمئن با توپ است. او ستون تيم ملي ايران محسوب مي‌شود که با شماره 6 در قلب خط دفاع ايران قرار دارد.

نکونام در دو بازي اول ايران در جام جهاني 2006 برابر مکزيک و پرتغال به ميدان رفت و پس از آن موفق شد از ليگ امارات به اوساسونا برود. نکونام در 150 بازي که با تيم اوساسونا انجام داد موفق شد 20 گل به ثمر برساند و سپس در سال 2012 به استقلال ايران پيوست و موفق شد با اين تيم به قهرماني در ليگ ايران دست يابد و همچنين در ليگ قهرمانان آسيا نيز به جمع چهار تيم راه پيدا کند.

نکونام با اين عملکرد خود يکي از سه نامزد نهايي برترين بازيکن آسيا در فصل گذشته بود که در نهايت اين عنوان به ژنگ‌ژي چيني رسيد. ايران در جام جهاني 2014 در گروهي سخت بايد با نيجريه، آرژانتين و بوسني ديدار کند. تجربه نکونام بي‌شک مي‌تواند راهگشاي ايران در جام جهاني برزيل باشد. به عبارت ديگر ايران براي موفقيت در جام جهاني برزيل به تجربه نکونام نياز دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا