گوناگون

رویترز: پیشرفت اندک در تحقیقات آژانس اتمی درباره ایران مذاکرات را پیچیده تر می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری انگلیسی رویترز در راستای تاثیرگذاری بر روند مذاکرات هسته ای امروز در وین در مطلبی نوشت: نتایج اندک به دست آمده در تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره آنچه که تلاش ایران برای تحقیقات درباره ساخت بمب اتمی خوانده شده است، موجب پیچیده تر شدن روند مذاکرات هسته ای پیش رو خواهد شد.

این خبرگزاری به نقل از برخی دیپلماتها مدعی شد که نتیجه بیانیه آژانس ممکن است دیپلمات‌های غربی که در حال مذاکره با ایران برای حل و فصل موضوع هسته ای این کشور هستند را ناامید کنند.

رویترز در ادامه به نقل از یک منبع آگاه و با هدف تحت الشعاع قرار دادن مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 برای دستیابی به توافق هسته ای نوشت: همه تقریبا از پیشرفت اندک مذاکرات ناامید شدند.

به گزارش رویترز آژانس اعلام داشته است که هنوز هیچ توافقی بین آژانس و ایران بر سر موضوعاتی که باید حل و فصل شوند حاصل نشده است. بنا بر این گزارش اواخر روز دوشنبه بعد از 3 ساعت جلسه آژانس با نمایندگان ایران این سازمان اعلام کرده است که ایران کارهای بیشتری برای شفاف سازی برنامه هسته ای خود دارد که باید نهایتا تا روز پنج شنبه انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا