گوناگون

رییس اتاق بازرگانی ایران:ایجاد اقتصاد پایدار نیازمند نگاه عمیق دولت به این حوزه است

81199066 5757082

به گزارش ایرنا ˈغلامحسین شافعیˈشامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی با روسای اتاق های بازرگانی کشور و فعالان بخش خصوصی استان همدان افزود:همگرایی و همبستگی تشکل های اقتصادی استان همدان امیدوار کننده بوده و این روند می تواند در تقویت و ایجاد محیط مناسب برای استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها موجود در استان موثر باشد.

وی اظهار داشت:اگر این تجمیع تشکل ها از بین برود می تواند برای اقتصاد کشور تهدید کننده شود و به پیشرفت اقتصاد ضربه بزند.

وی عنوان کرد:بهبود فضای کسب و کار از مهمترین اهداف اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی ایران است که متاسفانه روند بهبود بخشی به این فضا تاکنون با مشکلات متعددی مواجه بوده است.

وی ادامه داد:در دولت تدبیر و امید آیین نامه های جدید برای این امر در برخی وزارت خانه ها نهایی شده و در چند وزارت خانه نیز در حال تدوین است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی وظیفه ارائه مشاوره به سه قوه را بر عهده دارد بیان کرد:این مشورت ها و نتایج حاصل از آن باید مرحله به مرحله اجرایی شود.

وی اضافه کرد:در تولید قانون خوشبختانه در کشور مشکلی وجود ندارد بلکه مشکل اساسی در اجرایی کردن این قوانین است که می توان با رفع قانون گریزی مجریان در اجرای قانون تا حدودی از بار مشکلات این حوزه کم کرد.

شافعی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید نظارت بیشتری بر اجرای قوانین داشته باشند گفت:با تشدید نظارت ها می توان از قانون گریزی افراد جلوگیری کرده و شرایط بهتری را ایجاد کرد.

وی بیان کرد:جلب اعتماد قوای حاکمیتی کشور از دیگر اهداف اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی است که برای افزایش این اعتماد باید تشکل های اقتصادی را به سمت سالم سازی پیش برد.

وی با بیان اینکه دولت سالاری در مسئله اقتصاد دیگر پاسخگوی حل مشکلات نیست افزود: مشکلات موجود در اقتصاد کشور تنها به دلیل وجود تحریم ها نبوده و مسائلی مانند بی برنامگی و استفاده نادرست از منابع مالی نیز در برزو این مکشلات دخیل هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:دولت یازدهم فضا را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کرده است.

ˈعلی نعمت چهاردولیˈافزود:خوشبختانه استان همدان دارای فعالان خوب اقتصادی و متفکرانی در این حوزه است اما همچنان سهم صنعت این استان در اقتصاد کشور نیم درصد است که این رقم بسیتر ناچیز است.

وی عنوان کرد:با پرداختن به آمایش می توان ریسک سرمایه گذاری در کشور را کاهش داد.

وی افزود:هم اکنون شهرستان ملایر دارای پنج شهرک صنعتی است و تعداد زیادی سوله نیز در داخل این شهرک ها ساخته شده اما در کل این شهرک کمتر از 20 درصد واحد ها فعال هستند.

وی گفت:سرمایه گذاری یک کار فنی و تخصصی است و برای پیشرفت در آن نیز باید کار تخصصی و علمی انجام داد.

وی ادامه داد:بسیاری از افراد که امروزه از اقتصاد مقاومتی صحبت می کنند با الفبای اقتصاد مقاومتی نیز آشنا نیستند.

رییس اتاق بازرگانی استان همدان نیز در این نشست گفت:خوشبختانه امروزه اعضای اتاق بازرگانی همدان دارای وحدت و همبستگی خوبی هستند.

سیدˈمجید موسویˈافزود:تمام اعضای اتاق بازرگانی استان به صورت یکپارچه برای توسعه همه جانبه استان قدم برداشته و کمیسیون های مختلفی را با بخش های دولتی برگزار می کنند و به برکت انجام این فعالیت ها به جایگاه اصلی خود در استان دست یافته اند.

وی ادامه داد:بخش خصوصی استان همدان امیدوار است تا با اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی و بهبود فضای کسب و کار و با درایت دولت یازدهم و رفع تحریم های ظالمانه غرب همراه با افزایش روابط خارجی رشد و بالندگی بیشتری در تمام عرصه های کشوری ایجاد شود.

7530/551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا