گوناگون

صنعتگران با علم و فرهنگ صنعت آشنا شوند

81199067 5757084

به گزارش ایرنا ˈپدرام سلطانیˈشامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی روسای اتاق بازرگانی کشور و فعالان بخش خصوصی استان همدان افزود:کشور ما هم اکنون در حال گذر از فعالیت کسب و پیشه به سمت صنعتی شدن است که برای پیشرفت در این مرحله باید صنعتگران با علم و فرهنگ صنعت آشنا شوند.

وی اظهار داشت:گفتمان بخش خصوصی و دولتی نیازمند بازنگری و از سرگیری است زیرا بخش خصوصی گفتمان لازم را در این بخش ایجاد نکرده است و تا زمانی که بخش خصوصی خود را باور نکند مشکلات نیز حل نخواهد شد.

وی ادامه داد:دولت باید به این باور برسد که کشور باید به دست بخش خصوصی اداره شود و برای فعالان اقتصادی نیز ارج و قرب ویژه ای قائل شود.

وی عنوان کرد:مسوولان باید همواره آماده شنیدن مشکلات و صحبت های سرمایه گذاران باشند که ایجاد این فرهنگ ها نیازمند تغییر در گفتمان بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نیازمند تحول و تقویت است افزود:ایران دارای پتانسیل های مختلفی است که برای دستیابی به این پتانسیل ها باید از مزیت برخی صنایع چشم پوشی کرد.

وی ادامه داد:متاسفانه ابزارهای لازم برای ایجاد مدل های مختلف اقتصادی دنیا در ایران فراهم نشده است که نداشتن بانک عامل برای حمایت از بنگاه های کوچک و بزرگ ازجمله این مشکلات است.

سلطانی افزود:برای حل مکشلات بانکی کارگروهی در اتاق بازرگانی ایجاد شده است که به زودی جلسه ای را با حضور رییس بانک مرکزی برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد:در بخش مالیاتی تلا ش های خوبی انجام شده است تا لایحه خطرناک دولت دهم که به مجلس ارائه شده بود اصلاح شود که تاکنون نیز این اصلاحات با موفقیت و حمایت نمایندگان همراه بوده است.

وی گفت:هم اکنون پنج صنعت گردشگری،فناوری اطلاعات و ارتباطات،نفت و گاز،حمل و نقل و معدن و فرآورده های معدنی در کشور نیازمند توجه بیشتری هستند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اضافه کرد:استان همدان ظرفیت های خوبی در بخش گردشگری دارد و برای موفقیت صنعت صنایع دستی باید اول به گردشگری و رونق دادن به این بخش در استان همدان پرداخت.

وی عنوان کرد:صنایع دستی را باید یک صنعت به شمار آورد و قطب های صنایع دستی کشور مانند شهر لالجین را تقویت کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:از قبل از انقلاب تاکنون قوانین فراوانی در کشور وضع شده است اما اجرای بیشتر این قوانین تاکنون محقق نشده است.

ˈابراهیم کارخانه ایˈافزود:زمانی که قانون کسب وکار در کشور تصویب شد موانع موجود بر سر راه برداشته نشد که همین امر نیز باعث شده است که ایران از بین 175 کشور جهان در رابطه با کسب و کار رتبه157 را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد:تورم و بیکاری دو مشکل اساسی موجود در سطح کشور هستند که برای تغییر در آنها باید ساختار نظام اجرایی کشور را تغییر داد.

وی اضافه کرد:چگونه می توان با سود بانکی 27 درصدی سرمایه گذاری کرده و به سود بیشتری دست یافت زیرا پس از اخذ وام بلافاصله عوامل مالیاتی بروز کرده و اقساط وام ها نیز آغاز می شود.

کارخانه ای عنوان کرد:تا زمانی که مردم وارد میدان نشوند نمی توان مشکلات را حل کرد زیرا حل مشکلات کشوری نیازمند عزم ملی درکنار مدیریت جهادی است.

وی بیان کرد:ایران منابع خوب و غنی دارد اما متاسفانه این منابع برای کشور های دیگر درآمد زایی بیشتری دارد که زعفران ایران یکی از این محصولات است که در ایران تولید می شود اما در اسپانیا بسته بندی شده و به سایر کشورها صادر می شود.

کارخانه ای افزود:در استان همدان سالانه یک میلیون تن سیب زمینی تولید می شود اما قیمت هر کیلو سیب زمینی در همین استان در سالجاری بیش از 25 میلیون ریال بود.

وی ادامه داد:خوشبختانه استاندار همدان در بخش سرمایه گذاری و پرداختن به فعالیت واحد های صنعتی با قوت بالایی وارد کار شده است.

وی عنوان کرد:هم اکنون میانگین سهم منابع انسانی در اقتصاد جهان61 درصد است اما این سهم در ایران تنها 34 درصد می باشد که با افزایش این سهم می توان به ایجاد وضعیت بهتر کمک کرد.

7530/551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا