گوناگون

زندانی محکوم به اعدام در شهرستان هیرمند از چوبه دار رهایی یافت

به گزارش خبرنگارمهر، با همکاری اعضای شورای حل اختلاف و رئیس حوزه قضایی شهرستان هیرمند یک زندانی محکوم به قصاص نفس از پای چوبه دار رهایی یافت.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر روز شنبه به خبرنگاران گفت: بیست و یکم اردیبهشت ماه سال گذشته بر اثر درگیری طایفه ای در سیستان یک نفر به قتل رسید که در همین راستا پرونده ای در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت.

محمد رضا طاهری بیان داشت: در این درگیری که بین دو طایفه دهمرده و یوسف زهی به وقوع پیوست متاسفانه فردی با هویت  منصور دهمرده بر اثر نزاع طایفه ای جان خود را از دست داد.

وی افزود: از آنجا که ارتکاب به این قتل از طرف مراجع ذیصلاح و دستگاه قضایی محرز شناخته شد و متهم به قصاص نفس محکوم شد لذا تلاش اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان به منظور جلوگیری از داغدار شدن یک خانواده دیگر از سر گرفته شد.

وی افزود: این پرونده با پادرمیانی ریش سفیدان و معتمدان شهرستان هیرمند به منظور گذشت اولیای دم در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه با موافقت خانواده مقتول و گذشت اولیای دم از حکم اعدام علاوه بر رهایی این محکوم  از قصاص نفس،  کدورت و اختلافات این دو طایفه نیز منجر به صلح و سازش شد.

طاهری با بیان اینکه معتمدان و سران طوایف تاکنون در استان منشا صلح و سازش بسیاری از اختلافات بوده و در پیشگیری کدورت ها به درگیری های خونین نقش اساسی داشته اند اضافه کرد: بهره گیری از این ظرفیت از ابتدای سال تاکنون علاوه بر صلح و سازش در میان بیش از 6 طایفه منجر به نجات دو زندانی از چوبه دار شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا