گوناگون

زولبیا و بامیه بسته‌بندی شده نخرید/ جمع‌آورری کالاهای بی‌کیفیت از نمایشگاه ضیافت

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرحیم بهره‌مند ظهر دوشنبه در بازدید از نمایشگاه ضیافت شهر بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان قرار داریم و مصرف مواد غذایی همچون زولبیا و بامیه در این ماه بیشتر می‌شود که باید به موارد بهداشتی و استاندارد آن توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه این محصولات یکی از موارد تهدید کننده سلامت افراد هستند، خاطرنشان ساخت: پیچیدگی واکنش‌های شیمیایی که در طول پخت این محصولات اتفاق می‌فاتد باعث ایجاد خطراتی در آن می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با تاکید بر لزوم توجه خریداران به رنگ، بو، شکل ظاهری و بافت طبیعی مخصوص در زولبیا و بامیه، تصریح کرد: این مواد باید  از نظر طعم و بافت وضعیتی مناسب داشته باشند و بدون سوختگی، بوی تندی و ماندگی باشد.

وی با بیان اینکه وجود پراکسید بیش از حد مجاز در زولبیا و بامیه سلامت مصرف‌کننده را به خطر می‌اندازد، تاکید کرد: این رادیکال‌ها به بافت‌های بدن آسیب رسانده و عاملی برای ایجاد سرطان، بیماری‌های التهابی، آترواسکلروز، پیری و نظایر آن است و همچنین موجب فاسد شدن این مواد می‌شود.

بهره‌مند خواستار پرهیز از خرید این محصولات از دست‌فروشان شد و افزود: از خرید زولبیا و بامیه به صورت بسته‌بندی که در خارج از استان تولید شده‌اند باید خودداری شود.

جمع آوری کالاهای بی‌کیفیت از نمایشگاه ضیافت بوشهر

وی در ادامه به بازرسی‌های صورت گرفته از نمایشگاه ضیافت شهر بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: کنترل کالاها و بررسی وضعیت استانداردبودن آنها در این ایام به دقت انجام می‌شود و نسبت به جمع‌آوری کالاهای غیراستاندارد اقدام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر به برخی از کالاهای جمع‌آوری شده اشاره کرد و گفت: برخی محصولات همچون سرکه سالاد دستچین، کلوچه سنتی یاسینو، چای معطر تبریک، چای سنیک، سیرترشی ژیک و رب گوجه‌فرنگی آچاچی غیر استاندارد بودند که جمع‌اوری شد.

وی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر فعالیت بازار به ویژه شیرینی‌فروشی‌ها و مراکز عرضه آش و حلیم در طول ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: کالیبره بودن ترازوها نیز یکی از مواردی است که با جدیت پیگیری می شود.

بهره‌مند در ادامه به تلاش‌های صورت گرفته برای جلوگیری از واردات و صادرات کالاهای بی‌کیفیت اشاره کرد و بیان داشت: اداره کل استاندارد، صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه وارد کنندگان تلاش بسیار زیادی مقابله با ورود کالاهای بی کیفیت دارند.

صدور ۲۵۰ تن خرمای کبکاب به عنوان کالای مشمول استاندارد اجباری

وی با اشاره به صدور مجوز ترخیص و بازرسی اسناد گمرکی کالاهایی به ارزش ۴۸۹ میلیون دلار در خردادماه امسال، ادامه داد: بازرگانان تمایل بیشتری به واردات کالاهای مطابق استاندارد دارند و هیچ‌گونه کالای غیراستانداردی در مدت یادشده مشاهده نشده است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به صدور ۲۵۰ تن خرمای کبکاب به عنوان کالای مشمول استاندارد اجباری در خردادماه امسال، افزود: صادرات خرما مشمول استاندارد اجباری است که اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از همه توان و ظرفیت‌ها برای جلوگیری از صادرات و واردات کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد استفاده خواهیم کرد و تلاش داریم تا حقوق مصرف‌کنندگان به خوبی رعایت شود تا کمترین مشکلات را در خرید محصولات مورد نیاز خود داشته باشند.

بهره‌مند تاکید کرد: ناظران ما به صورت مستمر و مداوم در حال گشت‌زنی در سطح بازار و مراکز تولید و عرضه کالا هستند و با جدیت با متخلفان برخورد می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا