گوناگون

زیر ساخت های پروازهای فرودگاه گرگان برای گردشگران بسیار محدود است

به گزارش خبرنگار مهر، فائزه عبداللهی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای ایرانیان مقیم خارج از کشور گفت: زیر ساخت پروازهای فرودگاه گرگان برای ورود گردشگران مناسب نیست و باید در این حوزه کارهای مهمی انجام گیرد، ایجاد این زیر ساخت ها می تواند در ورود گردشگران به استان بسیار موثر باشد .

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره های متعدد برای ایرانیان خارج از کشور در جذب گردشگر تاثیر گذار است، بیان کرد: با شناسایی افراد مختلف و دعوت آنها به جشنواره های متفاوت می توان در وجود آنها انگیزه و تعلق خاطری نسبت به شهر و وطن ایجاد کنیم.

عبداللهی افزود: در حال حاضر بیشتر درآمد کشورهای توسعه یافته ، استفاده از جذابیت های وجود اقوام و تنوع های قومیتی است  و این زمینه ای برای شناخت میراث فرهنگی یک کشور است به طوری که در حال حاضر در دنیا درآمد از تاریخ بیشتر از نفت شده است.

وی بیان داشت: با توجه به اقلیم و گذشته تاریخی که استان گلستان دارد می توانیم با فراهم کردن زمینه هایی،  این گذشته تاریخی و همچنین جاذبه های گردشگری این استان را به گردشگران معرفی کرده و آنان  را به این سمت هدایت کنیم.

مدیر کل امور بانوان استانداری استان با اشاره به اینکه فضای امنیتی ایران را برای ایرانیان مقیم خارج از کشور بسیار بد معرفی کرده اند، اظهار کرد: ایران را به خارج از کشور به گونه ای دیگر معرفی کرده اند و فضای امنیتی که در خارج از کشور از ایران به وجود آورده اند، کشور ایران را دومین کشور غمگین بعد از عراق معرفی کرده اند در حالی که این امر درست نیست.

وی با عنوان اینکه باید فضاهای تبلیغاتی را بسیار گسترده تر کرد، گفت: باید فضاهای تبلیغاتی که در کشور وجود دارد به فراتر از مرزهای ایران کشیده شود و از این فضا برای معرفی استان نیز استفاده کنیم.

عبداللهی افزود: البته در این بین نقش فضاهای مجازی نیز بسیار مهم است  و نباید آن را نادیده گرفت. می توانیم از این فضاها به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه تدوین قوانین عبور و مرور باید آسان تر شود، اذعان کرد: باید تلاش کرد قوانین مهاجرت تسهیل شود تا ایرانیان خارج از کشور بتوانند بدون سخت گیری به کشور بیایند. همچنین با ایجاد انگیزه تلاش کنیم تا از فرار مغزها نیز به خارج از کشور جلوگیری کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا