گوناگون

ایران به مقاوله‌نامه کار دریایی ملحق شد/ اجرای استانداردهای کار در دریا

به گزارش خبرنگار مهر، با امضای سندی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران به عنوان شصت و یکمین کشور جهان به مقاوله نامه کار دریایی ملحق شد. علی ربیعی پس از امضای این سند در خصوص اهمیت این مقاوله نامه گفت: با عنایت به اهمیت مقاوله نامه کار دریایی به عنوان یکی از اسناد مهم بین المللی در زمینه تنظیم رژیم حقوقی حاکم بر کشتیرانی تجاری و تأمین شرایط کار شایسته برای دریانوردان، جمهوری اسلامی ایران رسما اراده خود را برای الحاق به این مقاوله نامه اعلام می نماید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: اجرای این مقاوله نامه در سطح جهان از جهات مختلفی حائز اهمیت است که مهم ترین آنها حفظ و ارتقاء حقوق دریانوردان، اجرای کار شایسته روی شناورها و افزایش استانداردهای بین المللی کار در دریا است.

وی افزود: با توجه به کلی نگری که در الزامات این مقاوله نامه در موضوعات ارتقاء حقوق دریانوردان و خدمه کشی در زمینه های شرایط کار، محل اقامت، امکانات تفریحی، غذا، حمایت های بهداشتی، تامین اجتماعی و رفاهی و به ویژه تحقق کار شایسته پیش بینی شده، به نظر می رسد اجرای آن این فرصت را برای کشورها مهیا می نماید تا گام های موثری در افزایش و اجرای استانداردهای کار در حوزه دریا بردارند.

ربیعی خاطرنشان کرد: هرچند تحقق تمامی الزامات این مقاوله نامه با توجه به ابعاد مختلف آن نیازمند زمان و ایجاد ساز و کارهای لازم توسط دولت و شرکای اجتماعی آن است ولی ذکر این نکته ضروری است که در این خصوص تدوین و ارائه کمک های فنی از سوی سازمان بین المللی کار به کشورها بسیار موثر خواهد بود.

وزیر کار گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به سابقه و حجم ناوگان دریایی خود، همواره استانداردهای مربوطه، ایمنی کشتی ها و حقوق دریانوردان را مدنظر داشته و دارد و اقدامات شایسته ای را راجع به بسیاری از الزامات مقاوله نامه کار دریایی اعمال نموده و ارتقاء آن را در تمامی جهت پیگیری می نماید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا