گوناگون

سازمان هواشناسی باید علت کوتاهی خود را گزارش دهد

81188094 5737605

به گزارش خبرنگار ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در شصت و نهمین جلسه علنی این شورا امروز (سه شنبه) درخصوص طوفان روز گذشته هشدار و تذکراتی ارائه کردند.

ˈپرویز سروریˈ گفت: با سابقه خوب این سازمان انتظار داشتیم چنین طوفانی را اطلاع رسانی کنند.

وی فقدان آمادگی سازمان های امدادی و کشته و زخمی شدن شهروندان را نتیجه عدم اطلاع رسانی سازمان هواشناسی برشمرد و افزود: سازمان هواشناسی باید علت کوتاهی خود را گزارش دهد.

معصومه آباد عضو کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه این طوفان که 25 دقیقه طول کشید و موجب کشته شدن 5 شهروند و ایجاد 350 حادثه در تهران شد، افزود: این حادثه ازسوی ستاد مدیریت بحران، بحران تلقی نمی شود بلکه با عنوان تغییر جوی از آن یاد می کنند.

وی با تاکید بر تقویت آموزش خودایمنی به شهروندان خاطر نشان کرد: تقویت خود ایمنی در حالی است که سراهای محله در 374 محله تهران وجود دارد و خانه ایمنی در سراهای محلات به جای انجام وظیفه به قالی شویی ها اجاره داده شده است.

آباد با بیان اینکه در تهران برای مواجهه با بحران آماده نیستیم، ادامه داد: اتفاق شب گذشته در مقابل جام جم دیدنی بود چرا که با بالا آمدن آب در خیابان، شهر به شهر موش ها تبدل شده بود.

ˈاحمد دنیامالیˈ رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز بیان کرد: درحادثه روز گذشته داربست های ساختمانی و تاورها به شدت آسیب دیده و سقوط کردند.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی و شهرداری قوانین را جدی گرفته و نظارت بیشتری در ایمنی ساخت و ساز داشته باشند.

دنیامالی با بیان اینکه در توفان دیروز در هر منطقه از شهرداری چند صد درخت سقوط کرد افزود: اگر درختان ایمنی ندارند مسوولان باید روش های ایمن سازی را برای چنین حوادثی پیش بینی کنند تا دیگر شاهد این حجم گسترده تخریب درختان نباشیم.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد: برای پرداخت دیه آسیب دیدگان در حوادث غیرمترقبه توافقی بین شهرداری، بانک شهر و نهادهای بیمه گر منعقد شده، تا دیه به خسارت دیدگان پرداخت شود.

ˈمحمد سالاریˈ رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با انتقاد از عملکرد سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران خاطر نشان کرد: عدم توجه به نکات ایمنی در نصب داربست ها و نبود سازه محافظ در ساختمان های در حال ساخت مشکلاتی را برای عابران ایجاد کرد.

ˈرحمت الله حافظیˈ رییس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز یادآور شد: شدت حادثه به حدی بود که دکل مخابراتی یکی از ساختمان های آموزش و پرورش در خیابان سرپرست شمالی در این حادثه شکسته و به سمت خیابان آویزان شد.

ˈاحمد مسجدجامعیˈ رییس شورای شهر اسلامی تهران نیز با بیان اینکه بیمه حوادث غیرمترقبه خسارت طوفان 12 خرداد را پرداخت می کند، گفت: سازمان هواشناسی این حادثه را در حدی که بود، پیش بینی نکرد.

وی افزود: در بیمه یاد شده برخی موارد پیش بینی نشده است که باید این موارد به بیمه اضافه شود و شهرداری اقدامات قانونی درباره ارتقای بیمه حوادث غیرمترقبه را انجام دهد.

تهرام/7244/ 699

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا