گوناگون

سربازان گمنام امام زمان( عج) خادمان بی ادعای جمهوری اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابوالقاسم میراحمدی در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته شهرستان قدس ضمن توصیه همه مسلمانان به رعایت تقوای الهی و تبریک نیمه شعبان اظهار داشت: امروز مصادف است با میلاد باسعادت یگانه منجی بشریت حضرت امام مهدی( عج)، امامی که همگان منتظر ظهورش در این عالم هستند، البته ایشان در بین امت خود حضور دارند اما وظیفه امت اسلامی است تا با دعا و اعمال خود زمینه ظهور ایشان را فراهم کنند.

وی نیمه شعبان یکی از بزرگترین اعیاد شیعیان برشمرد و گفت: این روز بعنوان روز مستضعفان نامگذاری شده است و در نهایت نیز روزی همین مستضعفان و مسلمان حکومت دنیا را در دست می گیرند، حکومتی که حضرت ولی عصر (عج) در راس آن قرار می گیرد تا عدالت را در دنیا بگستراند.

سربازان گمنام امام زمان (عج) 1500 کودتا را در کشور خنثی کردند

نماینده ولی فقیه در قدس ادامه داد: همچنین این روز بعنوان سربازان گمنام امام زمان( عج) نامگذاری شده است، همه نهادهایی که در کشور فعالیت می کنند کار مشخصی  و روز مخصوص به خود را نیز دارند ولی افرادی که به صورت مخفی و بدون ادعا برای حفظ نظام جمهوری اسلامی تلاش می کنند، همین سربازان گمنام امام زمان( عج) هستند.

حجت الاسلام میراحمدی تصریح کرد: سربازان گمنام تاکنون هزار و 500 کودتا را در کشور خنثی کرده اند و با دستگیری سرکرده گروهک ریگی به دنیا نشان دادند که قدرت آن ها تا چه اندازه است، تنها کاری که می توان برای آن ها انجام داد دعا کردن است.

وی؛ سالروز تشکیل جهاد سازندگی و کشاورزی به فرمان امام خمینی( ره)، آغاز دهه بهداشت و غبارروبی مساجد را از مناسبت های هفته آینده برشمرد و تاکید کرد: درآستانه فرارسیدن ماه مبارک، همزمان با هفته غبارروبی مساجد، این پایگاه های مذهبی و الهی باید برای آغاز ماه مبارک رمضان آماده و عطرافشانی شوند.

میرشریفی: طرح تحول سلامت سرلوحه برنامه های وزارت بهداشت قرار گرفته است

سید حسین میرشریفی رئیس شبکه بهداشت قدس نیز که پیش از خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته شهرستان قدس سخنرانی می کرد گفت: این روز بعنوان روز مستضعفان نامگذاری شده است و خدمت به مردم بویژه مستضعفان یکی از اموری است که در قوانین دین و کشور بسیار به آن تاکید شده است و ابلاغ سیاست کلی طرح تحول سلامت نیز در همین راستا است.

رئیس شبکه بهداشت قدس افزود: طرح تحول سلامت یکی از اولویت های دولت است و در سرلوحه برنامه های وزارت بهداشت قرار گرفته است، این طرح که از 15 اردیبهشت آغاز شده است اکنون در هشت بسته در کشور در حال اجرا است، کاهش هزینه های پرداختی از سوی بیماران، عدم مراجعه همراه بیمار به بیرون از بیمارستان برای تهیه اقلام مورد نیاز بیمار، افزایش تجهیزات و نیازهای بیماران در بخش ها، زایمان طبیعی رایگان و … از ویژگیهای این طرح است.

وی تصریح کرد: با عملیاتی شدن این طرح اکنون بیمار بستری در بیمارستان با هر میزان هزینه و نیازهای تجهیزاتی و دارویی فقط ده درصد پرداخت می کند، همچنین هم اینک بیمارستان موظف به تهیه نیازهای دارویی و تجهیزاتی بیمار است که مزایای آن جلوگیری از سرگردانی همراهان بیمار و تامین تجهیزات و نیازهای دارویی به قیمت های مصوب و تعیین شده است.

بیمارستان 160 تختخوابی قدس بزودی احداث می شود

میرشریفی متذکر شد: در بسته دیگر این طرح زایمان طبیعی بصورت رایگان انجام می شود و تمامی هزینه ها از ابتدای بستری شدن تا ترخیص بیمار به عهده بیمارستان خواهد بود.

این مسئول تاکید کرد: تمامی بیمارستان های دولتی موظفند نسبت به ارتقای بخش های بستری بیمارستان شامل تخت، پایه سرم و …. در مراحل مختلف اقدام کرده و شرایط تجهیزاتی را به چهار ستاره و بیشتر افزایش دهند، در واقع توسعه و تجهیز هر چه بیشتر بخش های بیمارستانی در دستور کار قرار دارد.

وی از آغاز سرشماری برای اجرای این طرح در قدس خبر داد و گفت: در راستای ارتقای سطح سلامت شهرستان با پیگیری مسئولان شهرستان طرح توسعه بیمارستان تامین اجتماعی و احداث بیمارستان 160 تختخوابی مصوب شده است که بزودی اخبار خوبی از آن ها منتشر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا