گوناگون

سفر ماموران وادا به ایران ارتباطی به بازی‌های آسیایی ندارد

لطفعلی پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ریز برنامه سفر ماموران وادا به ایران مشخص نیست، اظهارداشت: فقط می‌دانیم طی این سفر قرار است از پنج ملی‌پوش ایران تست دوپینگ گرفته شود اما هیچ اطلاع دیگری در این زمینه نداریم. نه می‌دانیم از چه ورزشکارانی تست گرفته می‌شود و نه می‌دانیم چه رشته‌هایی برای نمونه گیری مورد نظر هستند.

وی با بیان اینکه وادا به عنوان بالاترین نهاد کنترل دوپینگ در جهان وضعیت همه ورزشکاران در همه رشته‎ها را در هر مقطع زمانی زیر نظر دارد، خاطرنشان کرد: نادوهای همه کشورها نمایندگان تام الاختیار آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ هستند که به صورت ماهانه و گاهی در بازه زمانی کوتاهتر، وادا را در جریان عملکرد خود قرار می‌دهند. با این حال وادا در طول سال و به صورت انتخابی ورزشکاران رشته‌های مختلف را بر اساس فهرستی که خود در اختیار دارد، تحت آزمایش دوپینگ قرار می‌دهد.

دبیر ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) تصریح کرد: تصور خیلی‌ها بر این است که با توجه در پیش بودن بازی‌های آسیایی اینچئون سفر ماموران وادا به ایران با در نظر گرفتن همین رویداد انجام می‌‍شود در صورتیکه چنین نیست. نمایندگان وادا طبق برنامه سالیانه‌ای که برای سرکشی از کشورهای مختلف دارند، به ایران می‌آیند پس سفرشان به ایران ارتباطی به بازی‌های آسیایی ندارد اما طبیعی است که نتیجه ماموریت آنها در وضعیت ورزشکاران اعزامی به اینچئون بی تاثیر نخواهد بود.

پورکاظمی با بیان اینکه از طریق شورای برون مرزی، وزارت امور خارجه و سفارت ایران در آلمان کارهای مقدماتی برای سفر ماموران آلمانی وادا به ایران انجام شده است، خاطرنشان کرد: نتیجه تست‌هایی که قرار است توسط آنها از پنج ملی‌پوش ایران گرفته شود، در کوتاهترین زمان ممکن همزمان به نادوی ایران و فدراسیون بین‌المللی رشته مربوطه اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا