گوناگون

سلامت ریش و سبیل شما با این کارها

u9un3a1kbg9s0jv8s57 سلامت ریش و سبیل شما با این کارهااگر ریش و سبیلتان را دوس دارید بدانید نگه داشتن و سلامت آنها  در گرو رعایت نکاتی است که در این مطلب برایتان آورده ایم

برخی از مردان ریش و سبیل را دوست دارند و برای نگه داشتن و سلامت آن لازم است یکسری نکات را رعایت کنند. در این مطلب به مواردی اشاره می کنیم که در سلامت ریش وسبیل شما موثر است.

۱٫ ریشتان را هر روز در جهت رویش موها شانه بزنید. بعد به اندازه یک فندق کرم مرطوب‌کننده به دستتان بمالید و زیر گونه‌ها و چانه را ماساژ دهید. سرم مخصوص موهای خشک یا روغن گیاهی نیز می‌توانید استفاده کنید تا موی ریشتان از عمق نرم‌تر و براق‌تر شود.

۲٫ اگر ریش چند روزه را می‌پسندید، بهتر است چند روز یکبار، به‌طور مرتب آن را یکدست نگه دارید.

۳٫ اگر دچار ریزش موی سکه‌ای شده‌اید یا خط بخیه دارید و نقطه‌ای از ریشتان خالی است، بهترین راه پوشاندن آن، استفاده از مداد ابرو است. ابتدا محل‌هایی که موی کمتری دارد، با مداد هاشور بزنید، بعد با انگشت خطوط را محو کنید و در نهایت موی ریشتان را شانه بزنید.

۴٫ اگر می‌خواهید سبیل بگذارید، برای مرتب کردن آن از ماشین ریش‌تراش استفاده نکنید. بهتر است از یک قیچی تیز و شانه دم‌باریک کمک بگیرید.

۵٫ هر بار ریش و سبیل را کاملا تراشیدید، صورتتان را با ژل شستشو کاملا پاک کنید. هفته‌ای یک مرتبه صورتتان را کیسه بکشید تا سلول‌های مرده پاک شوند و از رویش موی زیرپوستی پیشگیری شود.

۶٫ اگر صورت توپری دارید، شاید این نوع ریش گذاشتن با ترکیب چهره‌تان هماهنگ‌تر باشد اما باید مرتب شانه و قیچی به دست باشید و ماشین ریش‌تراشتان را کنار بگذارید.

۷٫ اگر شما هم مثل دیوید بکام یک روز در میان صورتتان را ماشین می‌کنید، باید روزانه از مرطوب‌کننده بدون چربی استفاده کنید و شب‌ها صورتتان را با ژل‌ شستشو پاک کنید.

۸٫ریش، برخی صورت‌ها را مردانه‌تر می‌کند اما اگر ریشتان مثل دی‌کاپریو جای خالی زیاد دارد، بهتر است اجازه ندهید خیلی بلند شود و مرتب آن را کوتاه نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا