گوناگون

سند امنیت زنان و کودکان تدوین می‌شود

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده از تدوین سند امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی تا کمتر از سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، فهیمه فرهمندپور در جمع خبرنگاران، افزود: این سند موضوع ماده 227 برنامه پنجم توسعه کشور است که در آن چشم انداز جمهوری اسلامی در خصوص امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی باید ترسیم شود.

وی گفت: بر اساس برنامه پنجم دولت مکلف است در قالب همکاری با وزارتخانه های کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت و همچنین معاونت زنان و امور خانواده رییس جمهوری، قوه قضاییه، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و شهرداری سند امنیت زنان و کودکان را تدوین کند.

وی گفت: با آغاز بکار دولت یازدهم، کار تدوین این سند به امور زنان و خانواده وزارت کشور واگذار شد که هم اکنون پس از برگزاری یک دوره آموزشی استاندارد سندنویسی با حضور نمایندگان دستگاه های مشارکت کننده حدود 60 درصد محتوی این سند آماده شده است.

فرهمندپور گفت: حداکثر تا پایان تیر ماه سال جاری مراحل باقیمانده محتوی سند نیز آماده می شود و این سند برای تصویب یا تغییر به معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: پس از تایید محتوای این سند مرحله تقسیم کار ملی آغاز می شود و دستگاه ها موظف خواهند شد در یک بازه زمانی که احتمالا در قالب برنامه ششم توسعه مشخص می شود وظایف خود را در خصوص امنیت زنان و کودکان اجرایی کنند.

وی در خصوص آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، کاهش سن ازدواج، تکدی گری و غیره نیز اظهار داشت: باید مردم با همکاری دولت در راستای رفع این معضلات تلاش کنند.

فرهمندپور تصریح کرد: این مشکلات باید در کارگروه تخصصی زنان و خانواده مطرح شود و مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا