گوناگون

سهم بری مازندران از اعتبارات ملی حدود 2.5 درصد است/ سرانه پایین تولید

به گزارش خبرنگار مهر، علی احسانی شامگاه چهارشنبه در تشریح وضعیت بودجه استانی مازندران یادآور شد: سهم بری مازندران از اعتبارات استان در سالهای گذشته 3.7 درصد بود که به بیش از 4.8 درصد ارتقای یافته است.

وی با یادآوری بودجه کشور گفت: برای سالجاری بیش از 803 هزار میلیارد تومان برآورد بودجه کشور شده که 597 میلیارد تومان بودجه موسسات مالی و اعتباری است.

وی عنوان کرد: توزیع اعتبارات باید بر اساس شورای برنامه ریزی استان انجام شود که در دومین جلسه شورا، سهم شهرستانها مشخص شده است و اولویتها بیشتر پروژه هایی است که امسال به بهره برداری می رسند.

به گفته احسانی، به استناد قانون برنامه پنجم، اختیارات شورای برنامه ریزی قابل تفویض نیست و هیچ وظیفه ای از این شورا را نمی توان تفویض کرد.

معاون برنامه ریزی استانداری مازندران یادآور شد: پروژه ها باید در قالب شورای برنامه ریزی استان آورده و بررسی شود و اولویت پروژه های نیمه تمام بوده که باید هر چه زودتر به بهره برداری رسید.

وی درباره شاخص توزیع اعتبارات نیز گفت: شاخص ها طی دوره پنجساله قانون توسعه دو هزار شاخص از سوی دانشگاه صنعتی شریف بررسی و به تائید معاون نظارت و برنامه ریزی رئیس جمهور رسیده است که اعتبارات بر اساس آن توزیع می شود.

عقب ماندگی مازندران ریشه تاریخی دارد

معاون برنامه ریزی استاندار مازندران  گفت: عقب ماندگی استان در توسعه زیرساختها ریشه تاریخی دارد و نمی توان در پایان برنامه پنجم این عقب ماندگی را جبران کرد.

وی درباره درآمدهای مالیاتی گفت: سال گذشته 700 میلیارد تومان درآمد مالیاتی معادل 106 درصد در استان محقق شده است و امسال نیز این رقم به 900 میلیارد تومان خواهد رسید.

معاون برنامه ریزی استانداری مازندران به سفر هیئت تجاری و اقتصادی مازندران به سلیمانیه عراق اشاره و اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران به محوریت مازندران در سلیمانیه برگزار شد و نقطه قوت نمایشگاه، همکاری و مشارکت بخش خصوصی و اتاق بازرگانی استان بوده است.

وی به حضور 110 بنگاه اقتصادی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: سلیمانیه بیار نیازمند مواد غذایی، خوارک دام و طیور و غیره است و در نشست هایی که داشتیم بر تسهیل مراودات بین مازندران و سلیمانیه تاکید شده است.

 وی با بیان اینکه وضعیت بیکاری در استان سنگین است گفت: اگر تولید بالا و صادراتی باشد جدای از اشتغال، سرانه تولید افزایش می دهد و اکنون سرانه تولید از میانگین کشوری پایین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا