گوناگون

شریعتمداری: گاهی تابلوها به جنگ هم می‌روند

387323 486مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه اگر راهنمایی‌ها و رهبری مقام معظم رهبری نبود خیلی‌ها که مدعی هستند باید اکنون پوتین‌های نظامیان آمریکایی را واکس می‌زدند، گفت: هرگز نباید از قیل و قال دشمن ترسید.

به گزارش مهر، حسین شریعتمداری در هشتمین نشست هم اندیشی سخنرانان هیأت رزمندگان اسلام که پیش از ظهر پنج شنبه در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفا قم برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی بدون اغراق هر روز دامنه گسترده تری پیدا می‌کند و مقام معظم رهبری خطاب به آنهایی که توهم می‌کردند انقلاب در گذر ایام کم رنگ شده گفته است که اگر انقلاب تضعیف شده پس چرا کینه توزی دشمن بیشتر شده است.

امروز جنگ ابزار به جنگ افکار تبدیل شده است

وی با بیان اینکه دشمن در بسیاری از عرصه‌ها ناکام مانده است، افزود: دشمن همچنان روی یک اصل تأکید می‌کند و آن اصل افکار است که اکنون جنگ ابزار به جنگ افکار تبدیل شده است و توپ خانه‌ها از صدا افتاده‌اند و جای خود را به رسانه‌ها داده است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان به برخی شگردهای دشمن برای پیشبرد اهدافش اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی یک اصل حاکم است و آن رفتار عمومی است که برخاسته از افکار عمومی خواهد بود و کسانی که می‌توانند افکار عمومی را مدیریت کنند می‌توانند رفتار عمومی را هم مدیریت کنند.

وی دست گذاشتن روی نقطه ایده آل را از شگردهای دشمن اشاره کرد و گفت: حریف روی نقطه ایده آلی که برای خود تعریف کرده است دست می‌گذارد و آن را به رخ مخاطبینش می‌کشاند و نتیجه این می‌شود که مخاطب گام‌هایی را که تا کنون پیموده است را نادیده می‌گیرد.

شریعتمداری، دومین ترفند را حرکت از پله دوم توصیف کرد به معنی آن که حریف برای انحراف افکار عمومی از خطاهایی که انجام داده سعی می‌کند پله اول را نادیده بگیرد و این شگرد در جایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که پله اول سرنوشت ساز است.

وی تفاوت تابلو با شناسنامه را از دیگر ترفندهای دشمن نام برد و گفت: کسی که تابلو فساد را بلند می‌کند خود آلوده به فساد است اگر تابلویی بلند شد باید با شناسنامه فردی که آن را به دست دارد تطبیق داده شود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان مشابه سازی را نوعی دیگر از شگردها عنوان کرد و افزود: اساس مراجعه به تاریخ دو نوع است شبیه سازی که چیزی جز حیله و ترفند نیست و دوم شبیه یابی.

وی به جنگ تابلوها پرداخت و گفت: این تابلوها هستند که گاهی به جنگ همدیگر می‌روند.

شریعتمداری در ادامه سخنانش، شگرد انگاره سازی را از شگردهایی دانست که به فراوانی استفاده می‌شود و آن را تصویر غیر واقعی از واقعیت تعریف کرد و این شگرد عمدتاَ برای تاریخ نزدیک به کار می‌رود.

وی تصریح کرد: زمانی که این شگرد برای خط زدن تاریخ به کار رود راهکار آن تکرار تاریخ است که می‌تواند آن را باطل کند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه اگر راهنمایی‌ها و رهبری مقام معظم رهبری نبود، خیلی‌ها که مدعی هستند باید اکنون پوتین‌های نظامیان آمریکایی را واکس می‌زدند، گفت: هرگز نباید از قیل و قال دشمن ترسید.

وی افزود: دشمن شگردی به نام مارپیچ دارد و هرگاه صدایی علیه آنها بلند می‌شود آن را در مارپیچ سکوت قرار می‌دهند و دشمن اسرار دارد تا ما را کم و خود را بزرگ جلوه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا