گوناگون

مسئولان بلند پایه كشور از گسترش طب سنتی حمایت می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود خدا دوست ظهر شنبه در نخستین همایش کشوری دانشجویان دکتری طب سنتی بر اهمیت ارائه راهكارهای عملی برای ارتقا سلامت جامعه توسط طب سنتی در كنار طب رایج تاكید و گفت: دانش آموختگان طب سنتی باید روشهای درمانی را به صورتی آسان در اختیار جامعه بگذارند.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاكید كرد: مسئولان بلند پایه كشور از گسترش طب سنتی در کشور حمایت می کنند و در اسناد بالا دستی از هیچ رشته ای به اندازه طب سنتی حمایت نشده است.

وی افزود: در سیاستهای کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و نقشه راهبردی سلامت، به موضوع طب سنتی به طور جدی اشاره شده است و متولیان این عرصه باید از این  فرصت پیش آمده نهایت استفاده را داشته باشند.

خدا دوست تاكيد كرد: مسئولان کشور ي از توسعه طب سنتی در کشور حمایت جدی دارند و فعالان این عرصه باید از این فرصت استفاده کنند.

وی ادامه داد: فعالان این عرصه اگر موفق نشوند رشته طب سنتی و ایرانی را به مفهوم کاربردی به روشهای امروزی در نظام سلامت به اجرا در آورند قطعا نیمه عمر کوتاهی خواهند داشت.

به گفته معاون طب سنتی وزارت بهداشت باید امكان بهره گیری از ظرفیتهای طب سنتی توسط گروههای تخصصی در طب رایج و نوین نیز فراهم شود.

خدا دوست از وجود 500  دانش آموخته و دستیار دکترای تخصصی طب سنتی در کشور خبر داد و گفت: هفت دانشکده طب سنتی مصوب دانشجو می پذیرند و راه اندازی  16 رشته در دانشگاههای سطح کشور مصوب شده است.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: حفظ الصحه، اصلاح سبک زندگی و پیشگیری مهمترین حوزه های فعالیتی طب سنتی است.

خدا دوست توضیح داد: فعالان این عرصه باید فعالیتهای پیشگیرانه خود را در حوزه های مختلف از جمله مدارس و از پایین ترین سطوح خدمات سلامت و از بهورزان و خانه های بهداشت به اجرا برسانند و در این زمینه بسته های آموزشی را تدوین و در اختیار گروههای هدف قرار دهند.

در نخستین همایش کشوری دانشجویان دکتری تخصصی طب سنتی ایران از داروی مهار کننده خونریزیهای گوارشی با عنوان” ثامن ایستا “ساخت محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز رونمایی شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا