گوناگون

شورا و شهرداری شیراز، علت کاهش درآمد شهرداری را بررسی کنند

81237649 5823399

به گزارش ایرنا، علی راستگو، دوشنبه در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: باید بررسی شود که علت چیست؟ آیا می توان علت را در افزایش هزینه پروانه های ساختمانی و عدم مراجعه شهروندان برای دریافت پروانه ساختمانی جستجو کرد؟

وی ادامه داد: طبق اعلام مسوولان شهرداری شیراز، در سه ماهه نخست امسال تنها دو هزار و 863 میلیارد ریال از مجموع بودجه 22 هزار میلیارد ریالی شهرداری شیراز مجقق شده در حالی که طبق برنامه باید پنج هزار و 500 میلیارد ریال محقق می شد.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه در شرایط فعلی بخش زیادی از درآمد شهرداری از محل ساخت و سازها تامین می شود، افزایش عوارض ساخت و ساز باعث شده که انگیزه مردم برای دریافت پروانه ساختمانی کاهش یابد.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن انتقاد از عدم پاسخگویی مقام و دستگاهی خاص در خصوص وضعیت ترافیک شهر شیراز و دلایل ایجاد ترافیک گفت: سیستم حمل و نقل عمومی نامطلوب، نبود فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی در جامعه، وجود گذرگاهها و خیابان های قدیمی با معابری کم عرض و نامتناسب با ترافیک روز و نبود فرهنگ مناسب رانندگی در بین شهروندان از جمله این دلایل است.

راستگو، حل این مشکلات را مستلزم وجود امکانات جامع، هماهنگی و برنامه ریزی زیرساختی داست و اظهار کرد: اگر به دنبال حل مشکل ترافیک شهر هستیم باید باید تمام این نارسایی ها و مشکلات حل و فصل شود.ک/2

678/ 667

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا