گوناگون

صالحی: قلم حافظه تاریخی ملت‌هاست/ عادل: قدرت قلم را در راه حق استفاه کنیم

احتمال افزایش جایزه قلم زرین بیش از سه رشته
 
در ادامه مراسم محسن پرویز سخنگوی انجمن قلم عنوان کرد: پیشنهاد برگزاری جشنواره قلم زرین ابتدا از طرف هیئت مدیره انجمن قلم مطرح شد و قرار نشد این جایزه در سه رشته بزرگ و پراهمیت داستان، شعر، پژوهش و نقد ادبی برگزار شود.

انجمن قلم تشکلی مردمی،‌ غیردولتی و همراه با انقلاب است که در سرلوحه خود همراهی با انقلاب را قرار داده و با این نگاه،‌ آثاری را که را که در خدمت مردم ایران هستند انتخاب می کند.
 
وی اظهار داشت: بهترین زمان برای برگزاری جایزه قلم زرین، روز قلم بود. روز قلم برای نخستین بار در زمان ریاست ایران بر سازمان کنفرانس اسلامی مطرح شد و هدف آن فراگیری این نامگذاری در کشورهای اسلامی بود که بعدها در حد نامگذاری ملی ماند.

پرویزی تصریح کرد: در هیئت مدیره انجمن بحث جدیدی مطرح شد که آیا لازم نیست جایزه قلم زرین را گسترده‌تر کنیم دوستان در صورتی که نظراتی پیرامون این مسئله دارند ما پذیرای نظرات آنان هستیم.
 
سخنگوی انجمن قلم عنوان کرد: در حوزه کودک و نوجوان گرایش به سمت ترجمه است در زمینه تاریخ‌نگاری نیز تحریفاتی انجام می‌شود جایزه قلم زرین در سال آینده به جایی خواهد رسید که شاید این مراسم در بیش از سه رشته برگزار شود.
 
در ادامه مراسم علی‌اکبر ولایتی، دبیر دوازدهمین دوره قلم زرین بیان کرد: در دوره‌های قبل جایزه “قلم زرین” برگزیده یا تقدیری در بخش اهدای جوایز داشتیم و جایزه تنها به کاندیداهای برگزیده و تقدیری اختصاص پیدا می‌کرد کارهای رسیده به جایزه قلم زرین قوت زیادی داشت به همین دلیل من و هیئت داوران راضی به ریزش در انتخاب آثار ارسالی به جایزه قلم زرین نبودیم عباس براتی‌پور هشت عنوان دیگر برای مرحله نهایی انتخاب کرد و تعداد 15 عنوان به بخش‌های نهایی جایزه قلم زرین راه پیدا کردند و از تمام این 15 اثر تقدیر می‌شود.

وی افزود: قوت آثار ارسالی به جایزه قلم زرین تا حدی بود که هیئت داوران و دبیر این جایزه را به وجد آورد در جشنواره‌هایی که سراغ داریم حقوق بسیاری از اهالی قلم تضییع شده است کاش می‌شد بر مقدار ارزش مادی جوایز افزود نویسندگانمان در چند سال اخیر در آثار خود ارزش‌های بزرگی را ایجاد کردند ولی قدر این افراد را نمی‌دانیم.
 
دبیر علمی جایزه قلم زرین بیان کرد: در حوزه‌های دیگر هنر تقدیرهای هنگفت مالی می‌شود، اما در بخش ادبیات و اهالی قلم این اتفاق نمی‌افتد مقصود این حرف‌‌ها به مسئولان نظام فرهنگی کشور باز می‌گردد، که همیشه پشت سر اهالی قلم ایستاده‌اند در سه سال پیش قرار بود اهالی قلم از کارت طلایی حمایتی درمان استفاده کنند که تاکنون اتفاقی در این حوزه رخ نداده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا