گوناگون

کرانچار: ايران مي‌تواند از گروه خود صعود کند

  زلاتکو کرانچار در کنفرانس مطبوعاتي امروز خود گفت: باعث خوشحالي من است که يکسال ديگر در سپاهان هستم. عزم خودم را براي موفقيت اين تيم جزم کرده‌ام. به نوعي امروز نخستين روز کاري ما در فصل جديد است. از اصحاب رسانه تشکر مي‌کنم اميدوارم اين تعامل به نفع هواداران ادامه پيدا کند.

وي در مورد اينکه چرا زود به اصفهان آمده است، عنوان کرد: امشب باز‌مي‌گردم و براي نقل و انتقالات آمدم. مي‌خواستم بخشي از نقل و انتقالات را در اصفهان باشم و در کنار مديريت با برخي از بازيکنان به صورت مستقيم با بازيکنان صحبت کنم. بايد برخي بازيکنان را اقناع مي‌کردم تا تمديد کنند. متاسفانه اميد ابراهيمي را نتوانستيم خيلي قانع کنيم تا در سپاهان بماند. ابراهيمي تصميم خود را گرفته و مي‌خواهد فصل جديد در يک تيم و محيط ديگر باشد. در مدتي که اصفهان بودم قرارداد گردان را تمديد کرديم. عقيلي هم به اين موضوع رضايت داد.

وي افوزد: هفته آينده با چند بازيکن ديگر هم مذاکره مي‌شود تا به سپاهان بيايند، درخواست من براي تقويت تيم زياد نبود و قصد نداشتم تغييرات زيادي بدهيم. اعتقاد دارم فونداسيون خوبي در اصفهان وجود دارد که باعث شده بازيکنان بتوانند تيم را کمک کنند. فعلا دغدغه جذب يک هافبک دفاعي خوب را داشته باشيم با رسول نويدکيا و وريا غفوري صحبت شده اگر آنها بيايند مي‌توانيم تيم خوبي داشته باشيم با يک بازيکن خارجي هم صحبت مي‌کنيم. عجله نداريم، به دنبال مهاجم گلزن هستيم.

کرانچار تأکيد کرد: از هفته بعد تمرينات را آغاز مي‌کنيم و سه هفته در اصفهان هستيم. وضعيت بدني را مورد بررسي مي‌کنيم و قدرت جسماني آنها را آزمايش مي‌کنيم. 16 تير اردوي 10 روزه‌اي در ترکيه داريم که 3 بازي دوستانه قطعي شده و ممکن است به چهار بازي برسد.

سرمربي سپاهان در مورد گله از بازيکنان و اينکه گفته مي‌شد او فصل قبل به خاطر برخي اتفاقات ناراضي است، خاطرنشان کرد: ليست ما زياد تغيير نمي‌کند فقط اميد ابراهيمي و محمد غلامي به صورت قطعي جدا شدند. با بازيکناني که در نيم فصل اول سال قبل اشتباه داشتند صحبت کرديم و اميدواريم اشتباهات خود را برطرف کنند. در تمريناتي که داريم اشکالات آنها را رفع مي‌کنيم. البته در فصل جاري کسب يک جام هدف ما است و بر اين اساس تيم را به ميدان مي‌فرستيم. فقط به يک جام نگاه نداريم و مي‌خواهيم دو قهرماني کسب کنيم.

کرانچار در ادامه درباره دروازه‌بانان گفت: ما دو دروازه‌بان ملي‌پوش داريم و مي‌خواهيم رقابت آنها را نگه داريم تا در يک رقابت خود را ثابت کنند.

وي در مورد يعقوب کريمي عنوان کرد: او بازيکن ما است و به او نياز داريم مي‌خواهيم شرايط باشگاه را درک کند و طبق قوانين فوتبال مدرن رفتار کند. خودش را در شکلي که ما مي‌خواهيم نشان دهد و انگيزه دارد ما به همه بازيکنان نگاه مي‌کنيم.

کرانچار در مورد تخفيف به باشگاه گفت: اين يک بحث حرفه‌اي است و اصول مشخصي دارد. قرارداد پنهان نمي‌ماند و با توجه به قوانين سازمان ورزش و وزارت صنايع بايد شفاف باشد. اولويت من مسائل مالي نيست و در کنار آنها اولويتم به خود تيم است. سال قبل ناموفق به طور کامل نبوديم و در آسيا تا دقيقه آخر فرصت صعود به مرحله بعد را داشتيم. در ليگ ايران با يک گل سهميه و با 3 امتياز قهرماني را از دست داديم با مدير باشگاه مذاکره کرديم و قانع شديم تيم را قوي کنيم به خاطر فصل قبل روي من فشار است اما به آينده اميد داريم.

وي يادآور شد: آن موقع که آرش افشين و مجتبي جباري را به خدمت گرفتيم در ايران نبودم آنها جزو ليست من نبودند و اين دليلي نيست که آنها بازيکنان با کيفيتي نباشند. مذاکراتي که باشگاه با آنها داشت باعث شد به بازي در سپاهان راضي شوند ما هم از اين مسئله خوشحال بوديم اما آنها با شرايطي که به وجود آوردند کار ما را در نيم فصل اول سخت کردند اما در نيم فصل دوم بر اساس نظر کارشناسان اول شديم.

وي افزود: حرفم را تکرار مي‌کنم انتقادي ندارم مسئولان قصد کمک به تيم را داشتند و انتخاب آنها اشتباه نبوده است.

کرانچار در مورد تيم ملي گفت: به اتريش رفتم تا وضعيت تيم را ببينم و با برخي بازيکنان سپاهان صحبت کنم. علي‌رغم اينکه ايران مقابل آنگولا مساوي کرد تيم عملکرد خوبي داشت و بازيکنان خوب کار کردند. قطعا در جام جهاني بعد از آرژانتين مي‌تواند تيم دوم شود و اين لياقت و شايستگي در بازيکنان وجود دارد. ايران را ضعيف‌تر از نيجريه و بوسني نمي‌بينم. موفقيت بزرگ حضور ايران در جام جهاني است اما در ادامه بايد خود را بيشتر نشان دهد.

وي در مورد نويدکيا گفت: نمي‌توانم با اطمينان بگويم فصل بعد هست او بعد از عمل اخير در آلمان بايد آزمايش شود. اين بازيکن اگر اين شرايط را داشته باشد بعد از سه يا چهار بازي پرفشار بايد استراحت کند.

کرانچار در مورد اينکه گفته مي‌شد بازي دادن او به اروين بولکو باعث شده علي کريمي از تيم ملي دور شود، اظهارداشت: ما بازيکنان بزرگي را فصل قبل به تيم معرفي کرديم دليل دعوت نشدن کريمي به تيم ملي من نبودم بلکه او در ليست وسيع اوليه دعوت شد. نظر سرمربي مهم است او بايد به آينده اميدوار باشد جايي که تيم ملي از بازيکني مثل خلعتبري مي‌گذرد نبايد انتظار حضور تمام بازيکنان را داشت. ليست به نظر شخص سرمربي برمي‌گردد. اين بازيکنان فرصت دارند نبايد اشباع شوند تا در آينده به عضو ثابت تيم ملي تبديل شوند.

سرمربي سپاهان در مورد اعضاي کادرفني و اينکه گفته مي‌شود محمود کريمي قرار است به استقلال برود، گفت: من هم اين شايعه تمسخر آميز را شنيدم. قرار نيست کادر فني را تغيير دهيم فرامرزي مي‌خواست به فعاليت علمي برگردد و وقتي براي کارهاي ديگر نداشت. مجيد بصرت که زماني از تيم رفت و رفتن او به من ارتباط نداشت در دو فصل قبل در پيکان و سايپا بود چون خانه او سپاهان است به جمع ما برگشت. بصيرت با درخواست من به تيم برگشت. کريمي هم از قبل از حضور در سپاهان ارتباط داشتم.

وي در پايان گفت: انتظار دارم هواداران مثل فصل گذشته تيم را ياري کنند انتظار انتقاد نکردن نداريم. انتقاد حق هواداران است ما هم از انتقادات آنها استفاده مي‌کنيم اما به کمک آنها براي رشد روز افزون نياز داريم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا